Suure isuga väike tegija Under Armour on juba Adidase seljatanud ning heitnud kinda ala hiiule.
Ilmselt paljudele eurooplastele veel tundmatu nimi Under Armour saab tulevate aastate jooksul üha rohkem tuttavaks. 1996. aastal asutatud ja algselt Ameerika jalgpalli särkide all kantavaid särke tootnud Under Armour on hõivanud teise koha Ühendriikide turul, pakkunud hullumeelseid sponsorlepinguid sportlastele ning on võtnud sihiks vallutada maailma. Mõned nädalad tagasi lõi firma suuri laineid, kui üritas suurkonkurendilt Nike'lt üle meelitada NBA üht säravaimat tähte Kevin Duranti.
Korvpalluri seitsme aasta pikkune ja 60 miljonit dollarit väärt leping Nike'ga oleks järgmise aastaga otsa saanud ning Duranti endale meelitamiseks lõi Under Armour letti kuni 285 miljoni dollarilise 10aastase lepingu. Nike aga ei lasknud NBA läinud hooaja kõige väärtuslikumat mängijat (MVP) ja skoorikuningat niisama minema ja pakkus 25aastasele Durantile 300 miljoni dollarilist lepingut kümneks aastaks, mille viimane ka vastu võttis. Koos pensionile jäämise ja muude tasudega on allikate sõnul leping väärt 350 miljonit dollarit 20 aasta peale.
Ergutav konkurents. Kuigi võib tunduda, et Under Armour kaotas selle lahingu, siis firma asutaja ja tegevjuht Kevin Plank ei näe olukorda sedasi. "Kas ma naudin seda, et nad pidid maksma 150 miljonit dollarit rohkem, kui nad plaanisid? Absoluutselt!" ütles Plank intervjuus Bloombergile.
Tegevjuhi sõnul pole maailma suurimale spordikaupade tootjale esitatud piisavalt väljakutseid kuulsustega lepingute sõlmimisel, mistõttu on Nike saanud lepinguid sõlmida alla turuhinna. Tugevat müügikasvu näitav Under Armour on aga Planki sõnul nüüd valmis ründama. "Mida rohkem peab Nike maksma lepingute eest, nagu Duranti puhul, seda vähem raha jääb neil mujale kulutada, mis loob rohkem võimalusi Under Armourile," märkis Plank. Kuigi Nike käive on umbes kümme korda suurem kui Under Armouril, siis viimane on suutnud läinud 12 kuuga kasvatada käivet kolm korda kiiremini kui Nike.
Sihib tippu. Plank on sihiks seadnud muuta enda asutatud firma maailma suurimaks spordibrändiks ning enda logo seostamine maailma kuulsaimate sportlastega on osa sellest strateegiast. Lisaks sportlaste palkamisele on firma sihiks võtnud käibe kasvatamise, keskendudes naistele. Septembri alguses sõlmis ettevõte mitme aasta pikkuse lepingu Brasiilia supermodelli Gisele Bundcheniga, kes hakkab promoma Under Armouri tooteid naistele. Lisaks Bundchenile on firma palgal ka näiteks mäesuusataja Lindsey Vonn, surfar Brianna Cope ning tennisist Sloane Stephens. Selle kõige tulemusel teenib firma umbes viiendiku enda käibest naistele mõeldud toodetest.
Firma agressiivne laienemisplaan paistab aga töötavat. 2014. aasta esimese kaheksa kuuga on Under Armour tõusnud Ühendriikide spordirõivaste turul teisele kohale, seljatades Adidase. Sel aastal on Adidase müük USAs kahanenud 23% eelmise aastaga võrreldes ning kukkunud 1,1 miljardi dollarini. Under Armour on aga suutnud enda müüki suurendada 20% ja firma käive esimese kaheksa kuuga oli 1,2 miljardit dollarit. Kuigi teine koht võib julgustav olla, siis Nikeni on väga pikk maa. USA spordirõivaste turu täielik valitseja Nike teenis esimese kaheksa kuuga 8,9 miljardit dollarit käivet ehk Nike ühe kuu käive on võrdne Adidase kaheksa kuu tuluga.
Investorid usuvad edusse. Kuid maailma vallutamiseks ei piisa USA turust ning firma teab seda väga hästi. Planki sõnul plaanivad nad aasta lõpuks avada üle 100 poe väljaspool USAd ning pooled neist saavad olema Hiinas. Selle aasta teise kvartali lõpu seisuga oli Under Armouri 12 kuu käive 2,6 miljardit dollarit. Adidas teenis 2013. aastal ligi 19,5 miljardit dollarit käivet ning Nike käive ulatus 25,3 miljardi dollarini. Võrreldes Nike ja Adidasega on Under Armouril veel pikk tee minna. Investorid aga paistavad uskuvat sellesse suhteliselt väiksesse, kuid suurte plaanidega firmasse.
Selle aasta kaheksa esimese kuuga oli firma aktsia Standard & Poor's 500 indeksi kaheksas kõige enim tõusnud aktsia, lennates aasta alguse tasemelt 57% üles. Aastases võrdluses on aktsia 92% plussis ning viie aasta peale on tootlus lausa 1025%. Septembri alguses käis Under Armouri väärtpaber ka kõigi aegade tipus. Kuigi hetkel paistab Under Armouri aktsia üsnagi kallis - ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 57 ning aktsia on kõigi aegade tipus, siis pikaajalise investeeringuna on Under Armour kindel panus. Ei tasu unustada, et kasvuaktsiate P/E ongi turu keskmisest kordi kõrgem.
USAs on tänavatel ja poodides näha üha rohkem Under Armouri toodangut, nad laienevad agresiivselt välisturgudel ning palkavad tuntuid nägusid neid esindama, mis vaid tõstab firma tuntust. Under Armouri tulevik paistab helge.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Harry Tuul
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.