Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus auto laseb tööle keskenduda

    Foto: Meeli Küttim, Äripäev

    Tõrgeteta toimiv autopark lubab ettevõttel pakkuda stabiilset teenust, mis omakorda tähendab klientide ja töötajate rahulolu.

    Varasemat kogemust automargiga.Sobivust Eesti kliimasse.Kogukulu terve sõiduki ­kasutusaja vältel.Kütusekulu.Hinna ja kvaliteedi suhet.Sobivust konkreetse töö jaoks.Hoolduse mugavust – kui kaugel asub töökoda ja kui kiiresti saab teenuse.

    Uue auto valikul võetakse arvesse raha, ­ettevõtte kogemust kaubamärgiga ja sõiduki sobivust ­Eesti kliimasse, kirjutab 30. septembri Äripäev logistika rubriigis.“Ragn-Sells kasutab klientide teenindamiseks iga päev ligi 100 autot, mis teeb ettevõttest ühe Eesti suurima veokipargi omaniku,” ütles Ragn-Sellsi turundusjuht Rainer Pesti. Tema sõnul peab autopark olema heas korras, et tagada klientide hoidmiseks väga hea teeninduskindlus ning klientide ja töötajate rahulolu.Lähiaastatel plaanib Ragn-Sells vähendada ­autopargi keskmist vanust ca 30%. “Mida uuem on autopark, seda vähem vajab ta hooldust ja remontimist ning see tähendab, et Ragn-Sells saab pakkuda stabiilset teenust. Heas korras autopark ja sellega kaasnev teenuse stabiilsus tagab nii klientide kui ka töötajate rahulolu,” ütles Pesti. “Autojuhtidelt oleme saanud tagasisidet, et üks suurematest motivaatoritest on hea töökeskkond, sealhulgas korras ja töökindel tehnika.”Pesti sõnul on tähtis ka see, et moodsam tehnika toob endaga kaasa väiksema keskkonnajalajälje. “Kokkuvõttes annab autopargi uuendamine ja tipptasemel logistika(süsteemide) arendamine  kokkuhoiu ka transpordikuludes,” ütles Pesti. “Millises mahus täpsemalt, saame hinnata ja praeguste kuludega võrrelda, kui uued autod on mõnda aega töötanud.”Võimalikult sarnane masinapark. Pesti sõnul on mõistlik hoida masinapark võimalikult sarnane. Ragn-Sellsi autopark koosneb peamiselt Volvo ja Scania autodest. “Need sobivad suurepäraselt Eesti kliimas töötamiseks,” ütles Pesti.Ettevõte täiendas tänavu autoparki ka eritehnikaga, et täita spetsiifilisemate vajadustega klientide soove. “Oleme sel aastal masinaparki uuendanud 24 auto võrra, millest mõni auto on Eesti mõistes ainulaadne,” ütles Pesti. “Autopargi uuendamine on väga ambitsioonikas projekt, mis jätkub järgmisel aastal samas mahus. Suur tugi siin tuleb meie emafirmalt Rootsist,” märkis Pesti. See, kui palju autopargi uuendamine maksma läheb, on Pesti sõnul ärisaladus.Auto peab vastu kuni 7 aastat. Eesti suurima autopargiga ettevõte Eesti Energia vahetab autosid iga 3–7 aasta tagant, tulenevalt sõiduki läbisõidust ja tehnilisest seisukorrast.“Eesti Energias on kasutusel kokku ligikaudu 650 üldautot, mida töötajatel on võimalik tööülesannete täitmiseks kasutada. Autode hankimiseks korraldame alati hankekonkursi,” selgitas Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik.Hangete korraldamisel peetakse Venniku sõnul oluliseks nii autode vastavust esitatud tehnilistele tingimustele kui ka kogukulu kasutusaja vältel.“Üldautosid kasutatakse väga erinevalt, tulenevalt kasutuspiirkonnast ja tööülesannetest, ning seetõttu amortiseerub autopark väga erineva kiirusega. Kõige kiiremini amortiseeruvad muidugi sõidukid, mida kasutatakse enim,” ütles Vennik.Eesti Energia soetab reeglina uued, mitte kasutatud sõidukid. “Oleme kasutanud nii väljaostmist kui ka kasutusrenti ning väljavahetamisel samuti nii müüki kui ka tagastamist,” lisas Vennik.Autode hooldus firmasiseseks. Elioni ja EMT ­autopargis on ligi 300 sõidukit, millest 98% moodustavad kaubikud. “Eelistuse tingib tööautosid kasutava suurima tööpere – tehnikute – tööspetsiifika,” selgitas Elioni ja EMT halduse osakonna transpordi valdkonnajuht Andres Randveer.Autoparki vahetatakse ettevõttes iga viie aasta järel, kusjuures ostetakse ainult uusi sõidukeid. Kas masin ostetakse kohe välja või näiteks liisitakse, sõltub suuresti turu olukorrast ja  raha hinnast, aga ka sellest, milliseid töid suudame oma tiimiga ära teha. “Näiteks hetkel loobume täisteenusliisingutest, et võtta osa sõidukitega seotud tegevustest ettevõtte enda haldusalasse,” lausus Randveer.***Uuega vähem muretKui auto hoolduskulu hakkab ületama uue auto rendikulu, vahetab Starman vana masina uue vastu. Ettevõttel on ligi 70 autot ja aja jooksul on proovitud mitut marki – mõni on end paremini õigustanud, mõni halvemini, ütles ettevõtte müügi- ja teenindusdirektor Hanno Hussar. Peamine valikukriteerium on auto sobivus töö jaoks. “Näiteks võrguehitajad vajavad suuremat autot, samas kui linnas töötaval kliendihooldustehnikul on väiksemaga parem manööverdada. Kindlasti on oluline küljeuks,” ütles Hussar.Tehnikute töö nõuab palju sõitmist, seega on tähtis väike kütusekulu. “Pöörame tähelepanu ka hoolduse mugavusele – kui kaugel asub töökoda ja kui pikad on hooldusvälbad,” ütles Hussar.Starman vahetab autod välja vastavalt vajadusele. “Uuemad autod on aidanud hoida kokku aega, nendega on vähem muret. See aitab keskenduda põhitööle.” 

    52kuni 55 protsenti ostetavatest uutest autodest on bensiiniautod, ca 40% diislid ning 2% elektri- ja hübriidautod. Aastas ostetakse praeguca 20 000 uut autot.

    KommentaarValik tehakse ratsionaalsetel kaalutlustel
    Arno Sillat, Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht
    Luksusega enam ei hiilata.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
DelfinGroup teatas kasvust kõigis ärisuundades
Läti finantsettevõte DelfinGroup suurendas selle aasta esimeses kvartalis kasvu kõigis ärisegmentides. Ettevõtte 2024. aasta esimese kvartali müügitulu kasvas 26% võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga ja see ulatus 14,3 miljoni euroni.
Läti finantsettevõte DelfinGroup suurendas selle aasta esimeses kvartalis kasvu kõigis ärisegmentides. Ettevõtte 2024. aasta esimese kvartali müügitulu kasvas 26% võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga ja see ulatus 14,3 miljoni euroni.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Prilliäris uus liikumine: Soome kett ostab Eagle Visioni poed
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.