Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veebikaupmehed: kõige kärsitum on impulssostja

    Cherry Media OÜ juhatuse liige Andres SusiFoto: Meeli Küttim

    Milline võiks olla maksimaalne tarneaja pikkus, et rahul oleks nii klient kui ka tarnija ise? Ja kas alati on parim just võimalikult lühike tarneaeg?

    Kuna kliendi seisukoht on, et mida lühem tarneaeg, seda parem, püüavad ettevõtted teha kõik endast oleneva, et tarneaeg oleks võimalikult lühike – see on kõigi osapoolte huvides, kirjutab 21. oktoobri Äripäev logistika rubriigis.
    ASi Rahva Raamat e-äri müügi- ja arendusjuhi Toomas Aasmäe sõnul on Rahva Raamatu üheks suurimaks eeliseks üle Eesti 24 h kauba kohaletoimetamine. Tarneaja pikkus sõltub tema sõnul ettevõttesisesest logistikast ja logistikapartneritest. “Oleme palju vaeva näinud, et firmasisene logistika ning tööprotsessid oleksid võimalikult kiired,” märkis Aasmäe. “Praegu saavad kõik, kes tellivad äripäevadel Rahva Raamatu e-poest enne kella kolme päeval, toote kätte järgmisel päeval,” selgitas ta. Samuti on Rahva Raamat Aasmäe sõnul tähelepanu pööranud sellele, et kliendil oleks võimalik valida mugavaim kättesaamiskoht. “24 tunni jooksul on inimesel võimalik kaup tellida meie kauplustesse, Smartposti või Omniva pakiautomaatidesse, postkontoritesse või kulleriga koju,” selgitas Aasmäe, kelle sõnul ollakse üks Eesti esimesi e-poode, kes hakkas 24 h kohaletoimetamist pakkuma.
    Aasmäe sõnul on nende järgmine plaanitav samm samal päeval kohaletoimetamine, mida hakatakse lähiajal pakkuma koostöös Smartposti ja Omnivaga. “Loodame, et Eesti raamatusõbrad hindavad võimalust hommikul tellides juba õhtuks soovitud raamat, film, plaat või mäng kätte saada,” märkis ta.
    ASi Suva/Sockmann Group OÜ koduturu müügidirektori Tiia Sau sõnul saab nende klient e-poes ise tarneviisi valida, ehk erinevad logistikaettevõtted pakuvad erinevaid tarneaegu. “Seega on kliendil võimalik otsustada, kas ta soovib paki kätte saada päeva-kahega või nädalaga,” selgitas ta.
    Hulgimüügi ehk suurklientide puhul on Sau sõnul tarneajad kokku lepitud ja lepingus sees. “Suurkliendid saavad kauba, sõltuvalt lepingust ja kaupluste asukohast, kahe-kolme päevaga,” kinnitas ta.
    Impulsiivostu tahetakse kõige kiiremini kätte saada. Cherry Media OÜ juhatuse liige Andres Susi märkis, et ideaalis tahab klient muidugi võimalikult kiiret tarnet, kuid paljuski oleneb see kaubakategooriast. “Mida impulsiivsem ost, seda kiiremat tarnet eeldatakse,” selgitas ta, tuues näiteks parfüümi, mida tahetakse kiiresti proovida. “Paremini planeeritud internetiostude puhul on klient valmis veidi ­ootama, kui teab, et saab kauba tavapoe hindadega võrreldes soodsamalt,” kinnitas Susi. “Või siis on tegu mõne brändi või mudeliga, mida suuremad kohalikud jaekaupmehed ei müü,” lisas ta.
    Susi sõnul on testitud teatud kaupade müümist “kohe kätte” põhimõttel ning nädalase tarnega. Olulist mõju müügile sel tema sõnul ei olnud. “Hind ja muud faktorid mõjutavad müüki rohkem,” lausus ta. Nii nagu iga kaubandusettevõtte puhul, on ka Cherry.ee jaoks oluline laovaru ja müügi suhte optimeerimine. “Sisuliselt on see lihtne matemaatika – mida vähem pead investeerima laovarudesse, seda paremat hinda kliendile pakkuda saad,” kinnitas Susi. “Cherry.ee ärimudel on üles ehitatud sooduskampaaniatele, mis eeldab teatud järeleandmisi osa kategooriate tarnekiiruses.” Ta lisas, et impulssostude puhul on tegu ühe- kuni kolmepäevase tarnega.
    Baltika Grupi turundus- ja müügidivisjoni direktori Kati Kusmini sõnul kasutavad nemad Baltika kaubamärkide e-poe tellimuste kohale toimetamiseks Smartposti ja Omniva pakiveo teenust ning kliendi tellitud kaup pannakse laost teele reeglina samal päeval. “Vajadusel tellime sobivas suuruses toote vastava kaubamärgi lähimast jaekauplusest,” lausus ta. “E-poest tellitud tooted jõuavad Eesti kliendini reeglina kahe tööpäeva jooksul.”
    Kusmin lisas, et teistesse Euroopa riikidesse jõuab veebipoe kaup Omniva vahendusel ning sõltuvalt riigist jõuab saadetis kliendini 2–10 tööpäeva jooksul. Venemaa postiteenistuse kiirus saadetiste käsitlemisel on mõnevõrra kõikuvam – sageli on kaup kohal 1,5 nädala jooksul, aga on tulnud ette ka pikemaid tarneaegu, selgitas Kusmin.
    Üks küsimus
    Mida olete teinud, et lühendada tarneaega?
    Rainer Rohtla, DPD Eesti ASi operatsioonide juht:
    Kolides 2012. aasta alguses uude logistikakeskusse, paigaldasime täiesti uue sorteerimisliini, mis võimaldas kaupu kiiremini käidelda. Sel aastal rajasime juurde logistikakeskuse laienduse, mis omakorda pikendas ka pakkide sorteerimisliini. Uue liini pikkus kullerite osas on Balti riikide pikim – see võimaldab Harjumaa piirkonnas kaupu sorteerida korraga 66 kaubikule ning neid samal ajal ka laadida. Meil on pärast laienemist veokitele ja kaubikutele 85 laadimisust. Lähtume ka sellest, et pakkide laadimine ja sorteerimine oleks võimalikult efektiivne ja keskkonnasõbralik. See tähendab, et kaubad laaditakse maha teleskooplintkonveieritega ehk neid eraldi terminalis käitlemata. Samuti teeme sorteerimise esimeses etapis eelsorteerimist, mis võimaldab peamised suunad kohe eraldada. Lisaks efektiivsusele on seesugune sorteerimine ka keskkonnasõbralik – hoiame kokku nii kilet kui ka kaubaaluseid.
    Tootmist vajava kauba tarneaeg mitu nädalat
    ASi ON24 nõukogu liikme Peep Kulla sõnul on klientide seisukohast üldiselt nii, et mida lühem tarneaeg, seda parem. Kuid on ka erandeid – näiteks kui kodus käib remont ning ei soovitagi kohe tellitud kaupu kätte saada. “Reeglina on nii, et mida lühema tarneajaga suudame kaupu pakkuda, seda rohkem ostetakse,” tõdes Kuld. “Meil internetikaubamajana on muidugi olukord, et inimene ei saa kunagi kohe tellimust tehes kaupa kätte isegi siis, kui kaup on laos olemas – kaupade ettevalmstamine saatmiseks, logistika planeerimine ja transport võtavad oma aja,” lisas ta.
    Kulla sõnul on mööbli eripäraks, et ka tavapoodides pole kaubad alati laos olemas, kuna neid hakatakse tootma alles pärast tellimist. “Inimene saab näiteks valida tellitava diivani kattematerjali värvi ja muid viimistlusdetaile ning tellitud kaup tuuakse kohale pärast seda, kui see on valmis,” selgitas Kuld. “Meie koostööpartneritest mööblitootjad ja maaletoojad teevad kõik endast oleneva, et tarneaeg oleks võimalikult lühike – see on kõigi osapoolte huvides.”
    Kuld kinnitas, et erinevatel kaupadel on erinev tarneaeg – kohe laos saada olevate kaupade tarneaeg on minimaalne, kuid tellitavatel kaupadel võib see ulatuda mitme nädalani.
    Paki sorteerimiseks ühest veovahendist teise kulub 2 minutit
    Rainer Rohtla, DPD Eesti ASi operatsioonide juht
    Igal kliendil on logistikapartneri valikul tavapäraselt kolm peamist kriteeriumi: kauba toimetamise kiirus, lubadustest kinnipidamine ning teenuse hind. Selleks, et tagada kõigi kolme kriteeriumi täitmine, on olulised teenust pakkuva ettevõtte tehnilised lahendused kaupade korje- ja jaotuslogistikas koos nüüdisaegsete sorteerimiselahendustega. Oleme panustanud pidevalt transpordilahenduste parendamisesse, võttes kasutusele uusi ja innovaatilisi lahendusi transpordi koordineerimisel.
    Vedusid koordineerib arvuti. IT-süsteemid koordineerivad 95% meie vedudest, mis tähendab, et tegeleme ainult alles jääva viie protsendiga, mis võimaldab inimressurssi kasutada üksnes erisuste ning kõrvalekallete koordineerimisel. Samuti oleme sorteerimislahendustega jõudnud olukorda, kus kliendi saadetud paki sorteerimise aeg ühest veovahendist teise võtab aega orienteeruvalt kaks minutit, mis tähendab, et suudame tagada kiire teenuse tänu efektiivsetele sisemistele protsessidele.
    Klientide ootused on segmenditi erinevad ning arvestada tuleb sellegagi, kas kauba saajaks on ettevõte või eraisik. Seoses viimastel aastatel hoo sisse saanud internetikaubandusega on märkimisväärselt kasvanud eraisiku tarnete mahud.
    Oleme võtnud fookusesse mugava kulleriteenuse eraisikutele, mis tähendab uute IT-lahenduste kasutuselevõtmist ja pidevat arendamist, et vastata kauba saaja ootustele. Kuna paki saaja jaoks on oluline just sellisne teenus, mis vastab tema profiilile, siis pakume lisaks uksest ukseni kulleriteenusele ka kauba toimetust Pakipoodidesse.
    Kaup kohale päevaga. Sõltumata toimetusviisist kujundavad logistikateenuse pakkujad teenust kliendi vajadustest lähtuvalt. Meie pakume peamiselt teenust kohaletoimetamisega järgmisel tööpäeval, kuid vajadusel teeme seda ka samal päeval, ka eraklientide tarnetel puhul. Baltimaade tasandil saavad kliendid pakid kätte nii Läti kui ka Leedu suuremates linnades järgmisel tööpäeval. See tähendab, et tegelikult on võimalik nii Eesti kui ka teiste Balti riikide e-poodnikel pakkuda kaupade kohaletoimetust sõltumata asukohariigist järgmiseks päevaks.
    Autor: Ketlin Rauk, kaasautor
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.