Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa esitas gaasileppe sünniks lisanõudmisi

    Gazpromi logoFoto: Scanpix/Reuters

    Teisipäeval Euroopa Liidu vahendatud kõnelustel Venemaa ja Ukraina vahel veel uut kokkulepet ei sündinud, mis oleks gaasitarned Ukrainale taastanud ja andnud ka Euroopale kindluse, et Ukraina kaudu kulgeva gaasitransiidiga talvel probleeme ei teki.

    Võimaliku kokkuleppe sõlmimine lükkus jälle nädala võrra edasi. Venemaa tahab selgust ja kindlust, millistest allikatest saab Ukraina raha, et gaasi eest maksta.
    Esialgne kokkuleppe visand nägi ette, et Ukraina tasub aasta lõpuks Venemaale 3,1 miljardit dollarit juba tarnitud gaasi eest ning Venemaa laseb märtsini Ukrainale müüdava gaasi hinna 1000 kuupmeetrilt 100 dollari võrra alla 385 dollarile.
    Eilsetel kõnelustel jõuti kokkuleppele võla tagasimakse tingimustes, kuid see jäi praegu veel lahtiseks, kust tuleb raha ettemakseteks Ukrainale tarnitava gaasi eest, ütles Venemaa energiaminister Aleksander Novak agentuuri Bloomberg vahendusel. Ukraina energiaministri Juri Prodani sõnul pole veel kokku lepitud ka eelolevatel kuudel tarnitava gaasi kogust.
    Uuesti kohtutakse 29. oktoobril.
    Hinnanguliselt vajab Ukraina aasta lõpuni neli miljardit kuupmeetrit gaasi. Kuidas selle eest tasutakse, selles osas veel garantiid ei ole, ütles Euroopa Komisjoni energiavolinik Günther Oettinger.
    „Me pakkusime välja – kui Naftogaz (Ukraina nafta- ja gaasikompanii) ei suuda maksta – Euroopa firmat vahendajaks,“ ütles Oettinger.
    EL on öelnud, et on valmis oma finantsabi paketi raames eraldama Ukrainale vahendeid, mida saab kasutada gaasi eest maksmiseks. Eile teatas Euroopa Komisjon, et on saanud Ukrainalt taotluse täiendava 2 miljardi euro suuruse laenu saamiseks.
    Tuleval nädalal toimuva kohtumise eel ootab nüüd lahendamist küsimus, kui palju vajab Ukraina gaasi novembris ja detsembris ja kust tuleb raha, et tarnete eest ette ära maksta, ütles Venemaa energiaminister Aleksander Novak. Novaki hinnangul vajab Ukraina selleks 1,6 miljardit dollarit.
    Financial Times kirjutab täna, et Novaki sõnul ootab Venemaa kindlust, et kas IMF, Euroopa Investeerimispank või muud pangad aitavad Kiievil arvet maksta. Samuti pakkus Novak välja, et Euroopa Liit võiks raha eraldada oma eelarvest. „Seda kindlust pole me veel saanud,“ ütles Novak.
    EL on lubanud, et kui Ukraina talvel Venemaalt gaasi ei saa, saab Kiiev Venemaa gaasi osta ELi riikidest. Novak kordas eile, et Venemaa hinnangul on selline tegevus seadusevastane. Mida Venemaa sellisel juhul teeks, ta ei täpsustanud, kuid tänavu on Venemaa juba vähendanud gaasitarneid ELi riikidele, mis seda edasi Ukrainale tarnisid. 
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.