Esmaspäeva õhtul toimunud ühisel pressikonverentsil teatasid Eesti ja Soome peaministrid Taavi Rõivas ja Alexander Stubb, et LNG suur terminal tuleb Soome ja väike Eestisse.
- Peaminister Taavi Rõivas ja Soome peaminister Alexander Stubb esmaspäevaõhtusel kohtumisel.
Veeldatud maagaasi ehk LNG terminalide rajamine Eestisse ja Soome tähendab, et kahe riigi gaasiturud ühendatakse ja selleks vajalik taristu rajatakse hiljemalt 2019. aastaks.
“On oluline, et saaksime nii Balticconnectori ehituse kui ka LNG terminali rahastuse taotlustega edasi minna võimalikult kiiresti ning Balti riikide ja Soome gaasiturud ühendada,” ütles Rõivas.
Selleks, et tagada regiooni energiajulgeolek, minnakse Balticconnectori investeeringutaotlustega Euroopa Liidu kaasrahastust taotlema juba järgmisel aastal ning alustatakse projekti realiseerimisega Eesti maapealsel osal. See võimaldab Eestil edasi liikuda vajadusel oma väikesemahulise LNG terminali projektiga.
“Eesti sõltuvus energiavarustuse osas on küll Euroopa Liidu üks madalamaid, aga gaasi osas oleme äärmiselt haavatavad. Tänane kokkulepe tähendab seda, et 2019. aastaks on meie energiasõltuvus gaasi osas lahenenud ja saame endale gaasi vajadusel üle terve maailma tarnida,” sõnas Rõivas.
Balticconnectori valmimistähtajaks on hiljemalt 2019, samas ajaraamistikus peab valmima ka regionaalne LNG terminal, mille osas peab olema tööde rahastustaotlus Soome poolelt esitatud 2016. aastaks. Juhul kui Soome ei täida kokku lepitud tingimusi, on Eestil võimalik regionaalse terminali rajamine ise ette võtta.
LNG terminali rajamises osalemisest huvitatud olnud Alexela Energia juht Marti Hääl polnud täna õhtul veel valmis otsust kommenteerima, kuna ei tea veel selle täpseid tagamaid.
Oktoobri alguses kirjutas Soome ajakirjandus, et kui Soome oli nõus sellega, et suurem terminal tuleb Soome ja väiksem Eestisse ehk Muuga sadamasse, siis Eesti riik selle kompromissiga siis veel nõus ei olnud.
“Tõsi, Eesti ja Soome arendajad ühisprojektis kokkuleppele ei saanud ja eelkõige oli põhjuseks asjaolu, et Eesti ja Soome on oma tegevustes erinevatel tasemetel – Eesti ettevõtja on oma terminaliga oluliselt kaugemale jõudnud,” märkis toona majandusministeeriumi energeetikaosakonna juhataja Timo Tatar.
Seotud lood
Soome päevaleht Helsingin Sanomat kirjutab täna, et nafta hinna järsk langus võib pidurdada suure regionaalse LNG terminali rajamist Soome, kuna nafta hinnaga seotud Venemaa torugaasi hind on praegu oluliselt odavam.
Peaminister Taavi Rõivase mullu sügisel sõlmitud energiakoostöölepe Soomega on hakanud mõranema pärast seda, kui põhjanaabrite energiafirma Gasum loobus osalemast Balticconnectori investeerimistaotluses.
Soome valitsus ja riigifirma Gasum teatasid täna, et loobuvad veeldatud maagaasi terminali rajamisest. See tähendab, et LNG-terminali ehitamise õiguse saab Eesti.
Kui Soome ei esita 2016. aastaks Euroopa Komisjonile avaldust suurema terminali rajamiseks, saab selle ehitamise õiguse Eesti ning see, kas Eestil üldse on vaja rajada väiksemat terminali, pole veel samuti kindel, ütles peaminister Taavi Rõivas telefoniintervjuus Helsingist Äripäevale.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.