Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Airbus patenteeris lendavad sõõrikud

    AirbusFoto: Bloomberg

    Airbusi disain uuele ja futuristlikule õhusõidukile ei näe välja väga tavapärane. Kui patenditaotlus lennuki disaini jaoks läbi läheb, võivad reisijad tulevikus oma turvavööd kinnitada lennukis, mis näeb välja nagu hiiglaslik sõõrik. Või hoopis lendav taldrik, kirjutab Financial Times.

    Lendava taldriku taoline kuju aitab lahendada probleemi, millega on silmitsi traditsiooniliste õhusõidukite projekteerijad. Tavaliste lennukite silindrilised kujud aitavad rõhku tagasi hoida, kuid selleks on vaja esi- ja tagaots kindlustada ülimalt tugevate ja raskete struktuuridega.
     
    Airbusi uue disainiga patenteeritud sõõrikukujuline lennuk.Foto: Espacenet
    „Selle leiutise eesmärk on pakkuda lihtne, majanduslik ja tõhus lahendus nendele probleemidele, või vähemalt osaliselt neid probleeme lahendada,“ kirjutas Airbus oma patenditaotluses.
    Airbus ütles, et ehkki projekt on piisavalt väärtuslik, et seda kaitsta patendiga – nagu ka umbes 6000 ülejäänud ideed, mida ettevõtte insenerid iga aasta välja töötavad – pole see idee koheselt teostatav ja lendavad taldrikud ei hakka Heathrow ja JFK lennujaamade vahel sõitma. „See ei ole midagi, mis oleks aktiivses arendustöös,“ seletas Airbus.
    Ettevõttel on ka muid veidraid ja futuristlikke ideid. Näiteks on lastud patenteerida jalgrataste sadulatest koosneva esimese klassi istmed, mis on mõeldud seisvatele reisjatele. Samuti on patenteeritud virtuaalse reaalsuse kiivrid, mis pakuks lennu ajal reisijatele meelelahutust. Mis on aga kõige murettekitavam – Airbus on patenteerinud ka juhikabiinid, millel pole aknaid.
    „Lendav sõõrik“ on aga vaieldamatult ettevõtte kõige radikaalsem õhusõiduki struktuuri taasleiutamine. „Lihtne ja tõhus“ ei tähenda ainult seda, et serveerimislauad peavad kaardus vahekäikudes toimetama. Selline struktuur kujundab täielikult ümber ka lennukisse mineku – patendi diagrammid näitavad, et reisijad sisenevad sõidukisse „sõõriku“ all asuvate uste kaudu, mis on paigaldatud ringis ümber sõõriku keskmes oleva augu.
    Disain on tegelikult kooskõlas nii mõnegi lennundusettevõtte kontseptsiooniga sellest, milline võiks olla järgmine samm vähendamaks drastiliselt lennukite kütusekulu. General Electricu lennundusüksuse GE Aviationi inseneritehnoloogiate juht Chris Lorence ütles, et Airbusi loodud disain võib aerodünaamiliselt olla tunduvalt tõhusam kui traditsioonilise konstruktsiooniga lennukid. „See on lähenemine, mis vähendab lennuki üldist kütusekulu,“ selgitas Lorence.
    Loren Thompson, kes on Virginias asuva ja Boeingult rahastust saava Lexingtoni Instituudi analüütik, väljendas aga oma skeptitsismi, mida ka paljud reisijad võivad tunda. „Ma ei ole kunagi näinud, et keegi pakuks õhust raskema sõiduki puhul sellise kujuga disaini,“ ütles analüütik ning võrdles Airbusi uut sõidukit õhulaeva või kosmosesõidukiga.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.