Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leito: valimisreklaamid tõid kõva reklaaminädala

    Toomas LeitoFoto: Erik Prozes

    Meediaanalüütik Toomas Leito märgib oma värskes reklaamituru analüüsis, et uimaselt alanud novembri teise poole tõmbasid käima valimisreklaamid. Eriti palju kasvas Äripäeva reklaamimaht.

    Järgneb Toomas Leito analüüs:
    Võrreldes 2013. aasta 47. ärinädalaga suurenes tänavu samal ajal (17.-23.11) viie juhtiva lehe reklaamimaht 58 külge ehk 31%, moodustades 245 külge. Näib, et novembri teine pool kaalub üles uimase esimese poole. Tulid ka esimesed valimisreklaamid - Reformierakond ilmutas 5 küljel oma sõnumit.
    Tulid ka mõned uued reklaamikampaaniad (VW, Mecedes-Benz, Tallink). Autofirmad olid ebatavaliselt aktiivsed.
    Lehtedel oli hulganisti reklaamilisasid. Eriti hullusti tulistas taas Äripäev, tõustes ka turuliidriks.
    Mullusega võrreldes vähenes reklaamimaht vaid Eesti Ekspressis -20%, teistes lehtedes suurenes: Äripäev +124%, Postimees +24%, Õhtuleht +23% ja Eesti Päevaleht +1%.
    Maalehes oli 26,4 külge reklaami (mullusega võrreldes +5%).
    Novembri esimene pool oli kehvapoolne, jäädes alla ka mullusele tasemele. Uusi mainimisväärseid reklaamikampaaniaid tuli vähe (Ford, Estonian Air, Pöff). Postimees tõusis turuliidriks. Äripäevas puudusid reklaamilisad. Suurepärase tulemuse tegi Õhtuleht.
    Oktoobris suurenes reklaamimaht 14%
    Võrreldes mullu sama ajaga suurenes oktoobris viie juhtiva lehe reklaamimaht 134 külge ehk 14%, moodustades 1080 külge. Reklaamikäive suurenes 20 000 eurot ehk 1,5%, moodustades 1,4 mln eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 11%. Veebireklaamifirmade (Delfi, Neti, SmartAD, Adnet) käive suurenes 5%.
    Eelmisel aastal olid lehtedes valimisreklaamid, mis mahult polnud suured (oktoobris viie lehe peale 12 külge), kuid olid müüdud hea hinnaga. See kahtlemata vähendas tänavust kasvuprotsenti.
    Postimees tegi oktoobris suurepärase tulemuse veebireklaami müügis, saades viimaste aastate parima käibe. Seoses kodulehekülje uuendamisega ja tekkinud tehniliste probleemidega jäi Äripäeva veebireklaami maht alla mullusele tasemele.
    Aktiivselt tegutsesid reklaamiturul reisi- ja ravimifirmad. Olematu oli side- ja telekommunikatsioonireklaam. Autoreklaam jäi enam vähem mullusele tasemele.
    Mulluse oktoobriga võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +46%, Postimehes +14%, Õhtulehes +3% ja Eesti Ekspressis +2%, vähenes Eesti Päevalehes -2%.
    Käive: Postimees 610 000 eurot (mullusega võrreldes +2%), Äripäev 317 000 (+9%), Eesti Ekspress 200 000 (0%), Õhtuleht 183 000 (0%) ja Eesti Päevaleht 130 000 (-10%).
    Käive paberkandjal: Postimees 360 000 eurot (mullusega võrreldes -7%), Äripäev 207 000 (+14%), Eesti Ekspress 200 000 (0%), Eesti Päevaleht 130 000 (-7%) ja Õhtuleht 123 000 (-5%). Kahjuks suutis vaid Äripäev paberkandjal plusstulemuse teha.
    10 kuu maht suurem kui mullu
    Võrreldes eelmise aasta kümne kuuga suurenes reklaamimaht 600 külge ehk 8%, moodustades 8240 külge. Käive suurenes 186 eurot ehk 2%, moodustades 11,6 mln eurot. Paariprotsendiline kasvutrend jäi endiselt püsima. 
    Reklaamimaht suurenes Äripäevas 40%, Postimehes +15%, Õhtulehes jäi samale tasemele, vähenes Eesti Ekspressis -1% ja Eesti Päevalehes -20%. Vaevalt kahe kuuga murrangut tuleb, nii et aasta lõpeb tõenäoliselt mõneprotsendilise plussiga.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.