Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jan Palmer: oleme raskes olukorras

    Jan Palmeri sõnul on vaja lennufirmal edasi areneda, kuigi pingsalt oodatakse Euroopa Komisjoni otsust.Foto: Raul Mee

    Kuigi Eesti riik ootab Euroopa Komisjonilt veel otsust Estonian Airile antud riigiabi seaduslikkuse kohta, on lennufirma juhi Jan Palmeri sõnul vaja vaatamata kõigele edasi areneda. Ja kohati on see ootusärevus raske.

    Eesti riik ootab Euroopa Komisjoni otsust Estonian Airile antud riigiabi seaduslikkuse kohta. Kui juba lähiajal oodatav otsus tuleb Eestile ebasoodne, peab Estonian Air maksma riigile tagasi 40,7 miljonit eurot koos intressidega.
    Estonian Air tegutseb kõigele vaatamata edasi ning teatas täna, et asutas tütarfirma Nordic Flyways, mille kaudu pakub teistele lennufirmadele kohalike liinide etteveoteenust.
    Küsimustele vastab lennufirma juht Jan Palmer.
    Miks te asutasite tütarettevõtte Nordic Flyways veel enne, kui on selge, mida otsustab Euroopa Komisjon?
    Eks me muidugi oleme huvitatud sellest otsusest ja ootame seda ka ise, kuid oleme seda otsust oodanud juba kaks aastat. Me ei saa selle otsuse ootuses peatada äri arengut ja tegevust.
    Peame täna tegema kõik äri edendamiseks. Lõime tütarfirma, sest me ei saa praeguses firmas samu asju teha. Oleme teinud SASile ja teistele suurematele lennufirmadele alltöid, kuid need olid lühemad lepingud. Soovime pikemaid lepinguid, 5-10 aastaks. Selleks ongi meil vaja eraldi tütarettevõtet.
    Kui me areneme ja kasvame, siis oleme ka edukamad. Ja meie tegevus võib Euroopa Komisjoni otsusele ka kaasa aidata, nad näevad, et me pingutame ettevõtte nimel.
    Kas te teate, millal tuleb Euroopa Komisjoni otsus?
    Ei tea. Euroopa Liiduga suhtleb rohkem majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Meie teeme plaane ja arendame äri.
    Kuidas arenevad läbirääkimised Infortari ja Eesti riigi vahel - Infortar oli ju huvitatud Estonian Airi ostmisest?
    Tean seda, et Infortar ja riik on sõlminud raamlepingu. Tean ka seda, et Infortar on endiselt väga huvitatud investeerima. Kuid kõik see ootab hetkel eurokomisjoni otsuse taga.
    Kõik ootavad seda otsust ja enne midagi teha ei saa?
    Nii on jah, see on meile raske olukord. Keeruline on Estonian Airiga sellises seisus edasi minna ja midagi öelda. Eks ootame otsust ja loodame, et see on positiivne.
    Estonian Airi lennukipargi liisinglepingud aeguvad peagi. Kas plaanite neid pikendada?
    Jah, liising aegub sügisel. Estonian Airi probleem on, et algusest peale on olnud liiga palju lennukeid, aga nüüd liisingu lõppedes oleme vabad ja saame valida. Me pole veel otsustanud, kas uuendame olemasolevat või võtame uue lepingu.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.