• OMX Baltic0,17%270,02
  • OMX Riga−0,42%871,71
  • OMX Tallinn−0,08%1 724,96
  • OMX Vilnius−0,14%1 040,97
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,43%8 297,33
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,35
  • OMX Baltic0,17%270,02
  • OMX Riga−0,42%871,71
  • OMX Tallinn−0,08%1 724,96
  • OMX Vilnius−0,14%1 040,97
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,43%8 297,33
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,35
  • 31.03.15, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helenius sukeldub mahetoiduärissse

Trigon Capitali nõukogu esimees ja tegevjuht Joakim Helenius plaanib aianduskeskus Hortese juurde rajada tervisliku toidu keskuse, mis tuleb Eestis suurim omataoline.
Joakim Helenius sukeldub maheärisse
  • Joakim Helenius sukeldub maheärisse Foto: Eiko Kink, Äripäev
„See on kasvav turg. Kõik tahavad ju ideaalis terved püsida ja elada pikka elu. Samuti soovitakse olla võimalikult kaua heas vormis,“ tõi Helenius välja põhjuseid, miks ta plaanib mahetoidu ärisse sukelduda.
„Loomulikult näen ma siin ärivõimalust. Kuid samas teeb see inimestele ka midagi head,“ rääkis ettevõtja. Nimelt kavatseb Helenius avada Laagri Hortese juures tervisliku toidu keskuse, mille pind siseuurmides jääks 500-1000m2 piiresse ning hooajaliselt avatakse samas suurusjärgus pind ka väljas.
Investeeringu suurust Helenius esialgu avaldada ei soovi, sest plaanid on alles koostamisel ja täpne summa alles selgumisel. Aastal 2017. on Heleniusel plaan avada ka teine Hortes Põhja-Tallinnas ning ka sinna juurde on plaanis teha tervisliku toidu keskus. „See tuleb piisavalt suur ja kindlasti hetkel suurim Eestis,“ lisas Helenius Laagrisse loodava mahetoidu osa kohta.
Helenius lisas, et tänapäeva noored on väga teadlikud erinevatest dieetidest ja tervislikust toidust. Samal ajal on aga Eestis veel liiga palju 40-60aastaseid inimesi, kes ei käi regulaarselt arsti juures kontrollis ning võib-olla isegi ei tea, et nad peaksid jälgima veresuhkrut või et nad on mingi toiduaine suhtes allergilised.
Heleniuse sõnul plaanib uus avatav tervisekeskus pakkuda lisaks värskele toorainele ka infot tervisliku toidu kohta. „Täpne kontseptsioon on meil veel arutamisel. Lisaks toidule kaalume võimalust pakkuda edaspidi ka  toidulisandeid,“ rääkis Helenius.
Biomarket rõõmustab tervislikkuse kasvu üle
Eestis hetkel ühe suurema ökotooteid müüva keti Biomarketi juhi Priit Mikelsaare sõnul kasvab mahetoodete järele nõudlus Eestis mõõdukalt. „Nõudlust on raske hinnata. Turg on Eestis väike ja pigem vaikses kasvavas arengus. Hüppelist revolutsiooni me ei usu,“ lausus Mikelsaar.
Ta lisas, et aegade jooksul on Eesti turule ikka lisandunud juurde ökokaupluseid ning ka suured ketid laiendavad enda maheosakondasid. See, kas Hortese juurde loodav tervisliku toidu keskus kelleltki kliente röövida võiks, eks see Mikelsaare sõnul alles selgub. „Kõik oleneb nende kontseptsioonist. Kuid, kui turgu tervikuna vaadata, siis see, et inimeste tervisliku toidu valik ja kättesaadavus paraneb, see on igati positiivne. Me pigem rõõmustaksime selle trendi osas tervikuna,“ lausus Mikelsaar.
Ta nentis, et uued tulijad kindlasti mõjutavad juba turul tegutsevaid ettevõtteid.  „Me pole väga suur ettevõte, meil on täna 7 poodi, eks teeme neid omas tempos juurde,“ rääkis Mikelsaar.Ta lisas, et Biomarket kavatseb enda arenguplaane jätkata ning kui Hortes ühel päeval oma keskuse valmis saanud on, eks siis tuleb asju analüüsida. „Siis võtame headest mõtetest õppust või püüame ise paremini teha,“ lisas Biomarketi juht naerdes.
Prisma Peremarketi turundusjuhi Silver Säga sõnul on nende kauplustes mahetoodete müügid kasvanud juba mitmeid aastaid. „Mahetoodete müügid näitavad kauplustes stabiilset 5-10% kasvu juba mitu aastat. Usume, et selle taga on klientide teadlikkuse kasv ja soov tarbida võimalikult palju tervislikke ja looduslähedasi tooteid,“ märkis Säga.
Ta lisas, et usub, et see trend lähiajal oluliselt ei muutu. „Prisma sortimendis on mahetooteid umbes viiesaja tootenimetuse ringis ja see arv kasvab tasapisi. Toodete arv ühes või teises tootekategoorias meile eraldi eesmärgiks ei ole. Kui kliendid soovivad osta mahetooteid, mis meie sortimendist puuduvad, siis lisame võimalusel soovitud toote ka kaubavalikusse,“ seletas Säga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 12:00
Kodukontor talvekuudel: Kuidas tagada produktiivsus ja heaolu?
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele