Eesti Turismifirmade Liit taunib uue valitsuskoalitsiooni plaani tõsta majutusettevõtete käibemaksu 11 protsendi võrra, kõige valusamalt tabab liidu hinnangul löök maapiirkondades tegutsevaid ettevõtteid.
- Maksutõus võib tabada kõige valusamalt just maapiirkonnas tegutsevaid ettevõtteid. Foto: Raul Mee
“Majutus moodustab reisipaketist väga suure osa ning sedavõrd järsk hinnatõus võib lõpetada paljude majutusettevõtete ja reisikorraldajate tegevuse ning peatada või ajatada edasised investeeringud turismisektoris,” sõnas Eesti Turismifirmade Liidu peasekretär Kristen Lahtein.“Kõige valusamalt tabab see maapiirkondades ja ääremaadel tegutsevaid ettevõtteid, kus turism on paljude jaoks ainus tööandja ja elatusallikas. Tallinnas ehk saadakse hakkama, kuid mujal mitte ning viimastel aastakümnetel tehtud pingutused saada turist pealinnast välja muutuvad mõttetuks – Eestist kui tuntud turismimaast jääb kaardile vaid pealinn, kui seegi,” ütles Lahtein.Ta märkis, et Euroopa 27 liikmesriigist on 24 vähendanud majutusteenuste käibemaksumäära. Juhul kui Eesti käitub vastupidiselt muu Euroopaga, kuulume liidu peasekretäri hinnangul mõne aasta pärast viie suurima turismimaksuga riigi sekka. Siseturismi puhul tuleb see kõik meie endi taskust, leidis Lahtein.“Läti ja Leedu tõstsid majutuse käibemaksumäära, mõistsid oma viga ja pöörasid selle otsuse tagasi – oleme rahvusvahelisel turismiturul karmis konkurentsis teiste sihtkohtadega ega saa oma ettevõtjaid teadlikult nõrgemasse konkurentsiolukorda asetada, turismiturg on täna äärmiselt hinnatundlik,” tähendas Lahtein.Turismisektor annab Eesti SKPst 13,67 protsenti. Teenuste ekspordist moodustab turism 27 protsenti ning kogu ekspordimahust kaheksa protsenti.Eesti Turismifirmade Liit on turismiga tegelevate tööandjate vabatahtlik ühendus, kuhu kuulub 72 liiget.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.