Eelmisel aastal raskustesse sattunud Eesti idufirma Fits.me, mis pakub virtuaalse riietusruumi teenust, müüdi Jaapani e-kaubandushiiule Rakuten.
- Fits.me robotmannekeen, mille abil näidatakse veebipoes riiete sobivust erinevate mõõtudega inimeste seljas. Foto: Väinu Rozental
Tehingu hinda ei avaldata, kuid
idufirma on oma üheksa tegutsemisaasta jooksul saanud investeeringuid ligi 13 miljoni euro eest. Üks investoreid on
Arengufondi investeerimisettevõte
SmartCap, mis on Fits.me-sse kokku pannud 1,4 miljonit eurot. Idufirma on saanud ka EASilt 0,9 miljonit eurot.
Fits.me-st saab eraldiseisev äri
Rakuteni korporatsiooni sees ning idufirma jätkab seniste ja tulevaste klientide teenindamist, teatas Rakuten pressiteates.
Fits.me on oma tehnoloogiaga muutnud seda, kuidas tuntud kaubamärgid nagu Thomas Pink, QVC ja Pretty Green müüvad veebis oma riideid. Virtuaalne riietusruum aitab ostjatel paremini aru saada, millised riided neile sobivad, enne kui nad otsustavad midagi osta. Kaubamärkidele pakub eestlaste loodud teenus väärtuslikke andmeid, et nad mõistaksid paremini oma kliente ja saaksid vähendada tagastatavate toodete hulka ja suurendada lojaalsust.
Kavas kasvu kiirendada
Rakuteni asutaja ja tegevjuhi Hiroshi Mikitani sõnul esindab Fits.me veebis ostlemise lõbusat ja samas ka funktsionaalset külge ning ettevõte on loomulik täiendus Rakuteni üha kasvavasse e-kaubanduse ja turundusteenuste portfelli. "Virtuaalne riietusruum ei paku klientidele üksnes realistlikumat ostukogemust, vaid annab ka kaupmeestele vajalikke andmeid, mida nad vajavad oma teenuse parandamiseks," märkis ta.
Fits.me tegevjuht James B. Gambrell ütles, et Rakuten ehitas oma ettevõtte üles sellele, et kaupmehed ja kaubamärgid saaksid pakkuda ehedat ja kaasahaaravat ostukogemust, mis on täpselt Fits.me nägemus. Tema hinnangul kasutavad paljud moekaupade jaemüüjad jätkuvalt elementaarseid tehnikaid, kuid Fits.me teenus aitab neil pakkuda tõeliselt personaalset lähenemist, mis tugevdab klientide lojaalsust. Gambrell märkis, et Rakuteniga liitumise pärast ollakse väga elevil ja käsil on ambitsioonikad plaanid toote arendamiseks, samuti tahetakse kiirendada kasvu Euroopas, USAs ja nüüd ka Aasias.
Fits.me pikaaegse kliendi QVC UK esindaja Brian Farrelly sõnul on nad elevil sellepärast, millise suuna on idufirma võtnud, sest Rakuten Grupi kogemus aitab nende toodet veelgi parandada. Ta rõhutas, et kliendi andmete põhjal järelduste tegemine on järgmine oluline samm rõivakauplejatele.
Fits.me oli raskustes
Mullu oktoobris kirjutas Äripäev, et
raskes seisus Fits.me sai riigilt 200 000 eurot. Toona sai idufirma uues investeerimisringis 7 miljonit eurot, mis pidi minema kahjumi katmiseks. Gambrelli sõnul tuli ettevõtte väärtust alla hinnata ja sellega kahanes ka investorite osakaal.
Ettevõtte emafirma Fits.me Holdings Limited asub Suurbritannias, tütarettevõte Massi Miliano OÜ on registreeritud Eestis. Massi Miliano mullusest majandusaasta aruandest selgub, et kohapealse üksuse käive on vähenenud 244 000 euro võrra ja oli 2,5 miljonit eurot. Ettevõtte ärikasum samas kasvas veidi enam kui 100 000 euro võrra ja oli 375 000 eurot.
Detsembris
omandas Fits.me New Yorgi idufirma Clothes Horse, millega tekkis Eesti ettevõttele oma Ameerika haru ja võimalus seal veelgi agressiivsemalt laieneda.
Fits.me asutasid eestlased
Heikki Haldre ja
Paul Pällin. Idufirma investorid on
riskikapitaliettevõtted SmartCap, Conor Venture Partners, Entrepreneur’s Fund, Contour Venture Partners ja Primary Venture Partners ning ingelinvestorid eesotsas ettevõtte tegevjuhi James B. Gambrelliga.
Viimase mõne kvartali jooksul on Rakuten tegelenud aktiivselt ülevõtmiste ja ettevõtetesse investeerimisega. Muu hulgas investeeriti märtsis idufirmasse
Lyft 530 miljonit dollarit. Juunis emiteeris Rakuten tegevuse finantseerimiseks 1,5 miljardi dollari eest aktsiaid.
Rakuten on Jaapani veebikaubandusega tegelev kontsern, mis on üks maailma suurimaid jaemüügiettevõtteid. Eelmisel aastal oli ettevõtte konsolideeritud käive 598,6 miljardit jeeni (4,36 miljardit eurot) ja puhaskasum 70,6 miljardit jeeni (515 miljonit eurot).
Seotud lood
Suurimaid ohte Soome jaekaupmeestele võib tulla Jaapanist, kirjutab täna Soome Kauppalehti. Digitaalne turuplats Rakuten plaanib Euroopas kasvada ja laieneda, suurkorporatsioonil on juba kokkupuuteid ka Eesti firmadega
FC Barcelona sõlmis Jaapani kaubandusgigandi Rakuteniga neljaks aastaks kokku 220 miljonit eurot maksva särgidiili.
Eelmisel aastal investeeriti Eesti idufirmadesse kokku 70,4 miljonit eurot, mis on 2,3 korda rohkem kui 2013. aastal.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”