Maxima avas Eesti esimese e-poe, mis kauba ka kliendini toimetab – hommikul tellitud kaup jõuab kliendini enne tööpäeva lõppu.
- E-Maxima projektijuht Mihhail Solovjovi sõnul tulid nad turule väga vajaliku teenusega, millest saavad kasu näiteks erivajadustega inimesed. Foto: Terje Lepp, Äripäev
E-Maxima on ainus jaekaubandusketile kuuluv e-supermarket Eestis, mis osutab täisteenust – võtab tellimusi vastu, komplekteerib ja toimetab kohale. “Arvestame sellega, et niisuguseid kauplusi tuleb juurde, kuid loodame, et valdkonna kvaliteet jääb nende tulekuga kõrgele tasemele,” lausus e-Maxima projektijuht Mihhail Solovjov.
Tema sõnul on tarbijad uuendusega kaasa tulnud. “Tõime turule väga vajaliku ning mugava teenuse,” ütles ta. “Edu aluseks on pidev täiustamine. Algusest peale oleme teinud täiendusi selleks, et kaupade valik, ostukeskkond ja teenindus vastaksid ostjate -ootustele ning kehtivatele õigusaktidele ja headele tavadele,” ütles Solovjov.
OÜ Maxima Eesti turundusjuhi Ty Lehtmäe sõnul on suur osa poes müüdavast kaubast kättesaadav ka Maxima e-poes. “Võttes arvesse interneti kättesaadavust Eestis, pidasime kauplemist interneti vahendusel heaks võimaluseks. Kindlust ja eeskuju andsid meile Läti ja Leedu kolleegide kogemused – Maxima on ainus jaekaubanduskett, mis pakub e-ostude võimalust kõigis Balti riikides,” selgitas Lehtmäe.
Pane tähele
Veebilehed, kust saab tellida toidukaupu
www.e-maxima.ee
www.prismamarket.ee
www.toidupood.net
www.netimarket.ee
www.maakaup.ee
E-poe tarvis eraldi meeskond
E-poest on võimalik tellida üle 6000 toidu- ja esmatarbekauba. Tellimuste komplekteerimine toimub iga päev kella 7.00st kuni 19.00ni ja kohaletoimetamine vahemikus 8.00–22.00. “Tellimuse komplekteerimine, kontrollimine ja kohaletoimetamine võib võtta kuni viis tundi. See tähendab omakorda, et tellijale, kes alustab tellimist näiteks kell 10.00, avaneb reeglina võimalus saada tellimus kätte alates sama päeva kella 16st,” rääkis Solovjov.
Soovi korral võib klient komplekteeritud kaubale ka ise Smuuli tänava Maxima XX kauplusesse järele minna. “Aasta lõpus toimetab E-Maxima meeskond ka Tallinna hüpermarketis Maxima XXX,” jagas Solovjov selgitusi.
Keskmine e-poe ostu maksumus on Solovjovi sõnul viis korda suurem kui poeostu oma. “Ühes tellimuses on keskmiselt 24 erinevat kaupa. Esikolmikus on puu- ja juurviljad, piimatooted, lastetoidud ja mähkmed,” rääkis Solovjov.
Kaupade hinnad on E-Maximast ostes samad kui Maxima kauplustes, samuti kehtivad e-supermarketis kampaaniahinnad.
Praegu on teenus kättesaadav Harjumaal. Kohaletoimetamise piirkonnad on lisaks Tallinnale Haabneeme, Harku, Iru, Laagri, Laiaküla, Loo, Maardu, Metsakasti, Miiduranna, Muuga, Peetri, Pärnamäe, Tabasalu, Viimsi, Äigrumäe ning Liivamäe. “Maxima XXX hüpermarketi lisandumisega Tallinnasse võib laieneda ka e-supermarketi teeninduspiirkond,” märkis Solovjov.
“Millisest Maxima kauplusest osta, on iga ostja enda valida ja meie austame seda valikut. E-pood on olnud hea avastus näiteks paljudele erivajadustega inimestele – nii mõnigi neist on tänanud võimaluse eest saada kõike vajalikku ilma poodi minemata,” rääkis Solovjov. “Tänusõnu on tulnud ka pereemadelt ja ettevõtjatelt, kelle aega E-Maxima tublisti säästa aitab.”
Konkurendid tegudeks valmis
Prisma e-pood ePrisma pakub võimalust kaubad internetist osta, kuid klient peab kaubale ise poodi järele minema. Prisma ei ole välistanud, et piisava nõudluse olemasolul hakatakse kaupu klientidele ka koju viima.
Ka Selver kaalub e-kaupluse loomist. Selveri kauplusteketi kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaiu sõnul on e-kaubandusel kindlasti tulevikku ja Selveris tehakse praegu turuletulekuks ettevalmistusi. “Praegu on ettevalmistus alles alguses ja seetõttu veel tähtaegadest ei räägiks,” märkis Erilaid.
Omniva toob kauba koju
E-Maximast tellitud kaubad toimetab kohale Omniva. E-poed on Omniva juhatuse liikme Ansi Arumeele hinnangul Eestis küllaltki populaarsed. Kui vaadata igapäevaste toidukaupade tellimist kulleriga koju, siis seda teenust aga alles avastatakse.
“Ostukorvid on väga mitmekesised ja kes on juba ühe korra tellinud, see tellib tavaliselt ka uuesti,” märkis Arumeel.
Palju tellitakse tema sõnul e-poest erinevate sündmuste, näiteks sünnipäevade puhul, kui ostukorv on suurem ning tarne kulleriga osutub mugavamaks, kui ise kaubale järele minemine.
Kauplejaid tuleb juurde
Arumeel usub, et e-teenuse osakaal kasvab ilma suurema reklaamita ise. “Mujal maailmas on see väga populaarne teenus, eriti just suuremates linnades, kus asustus on tihe ja inimestel aega vähe,” lisas ta.
Arumeele sõnul on turg kiires ning pidevas muutumises, nii käivad ka Omnivas läbirääkimised paari teise suure ettevõttega kavandatava e-kaupluse asjus. “Kui vaadata e-poode tervikuna, mitte ainult toiduvedu, siis need annavad väga suure osa ettevõtete tulust,” sõnas ta. E-kaubanduse kasv on Arumeele sõnul keskmiselt 20–30% aastas.
Omniva koostöö Maximaga sai alguse möödunud aasta keskel. Omniva roll on toimetada kaup tarbijani võimalikult mugavalt, seda just temale sobival ajal. Tarne toimub kahetunniste ajaakendena seitse korda nädalas. Toidukaupade kojuveo testimisega alustati jaanuaris, kusjuures esialgu testiti teenust oma töötajate seas ning küsiti neilt ka tagasisidet.
Autor: Kairi Oja, kaasautor
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.