• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 02.09.15, 15:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäinen rajab Tallinnasse betoontee

Lemminkäinen Eesti AS võitis Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke remontida Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vaheline lõik ning rajada sinna eksperimentaalne betoonosa.
Teetööd.
  • Teetööd. Foto: Raul Mee
Hanke hind koos käibemaksuga on 1,8 miljonit eurot ning betoonosa (slip form-tehnoloogia) ehitamisel võtab Lemminkäinen appi Saksa allhankija.
Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet. „Nordecon ASi pakkumine oli mõnevõrra kallim,” sõnas Tallinna linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach. „Mõlemad hankes osalenud ettevõtted kavatsesid betoonitöödel kasutada Saksa allhankijat, koos vastavate seadmetega ja õppinud meestega.”
Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõiguga, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teisalt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit.
Paldiski maantee remont koosneb kolmest osast: 400meetrine asfaltbetoonlõik, 540meetrine betoonkatendiga lõik (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatav valgustatud kergliiklustee.
Betoontee lõigule ehitatakse 230meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Tsementbetoontee puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30%.
Paldiski manatee betoontee osa valamine on planeeritud 2016. aasta maisse-juunisse ja  remonditud teelõik peaks valmima tuleva aasta juulis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele