• OMX Baltic0,71%292,19
  • OMX Riga−0,27%865,68
  • OMX Tallinn0,37%1 836,98
  • OMX Vilnius0,46%1 141,25
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,1%8 561,83
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,3
  • OMX Baltic0,71%292,19
  • OMX Riga−0,27%865,68
  • OMX Tallinn0,37%1 836,98
  • OMX Vilnius0,46%1 141,25
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,1%8 561,83
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,3
  • 02.09.15, 15:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäinen rajab Tallinnasse betoontee

Lemminkäinen Eesti AS võitis Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke remontida Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vaheline lõik ning rajada sinna eksperimentaalne betoonosa.
Teetööd.
  • Teetööd. Foto: Raul Mee
Hanke hind koos käibemaksuga on 1,8 miljonit eurot ning betoonosa (slip form-tehnoloogia) ehitamisel võtab Lemminkäinen appi Saksa allhankija.
Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet. „Nordecon ASi pakkumine oli mõnevõrra kallim,” sõnas Tallinna linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach. „Mõlemad hankes osalenud ettevõtted kavatsesid betoonitöödel kasutada Saksa allhankijat, koos vastavate seadmetega ja õppinud meestega.”
Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõiguga, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teisalt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit.
Paldiski maantee remont koosneb kolmest osast: 400meetrine asfaltbetoonlõik, 540meetrine betoonkatendiga lõik (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatav valgustatud kergliiklustee.
Betoontee lõigule ehitatakse 230meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Tsementbetoontee puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30%.
Paldiski manatee betoontee osa valamine on planeeritud 2016. aasta maisse-juunisse ja  remonditud teelõik peaks valmima tuleva aasta juulis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele