Lemminkäinen Eesti AS võitis Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke remontida Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vaheline lõik ning rajada sinna eksperimentaalne betoonosa.
Hanke hind koos käibemaksuga on 1,8 miljonit eurot ning betoonosa (
slip form-tehnoloogia) ehitamisel võtab
Lemminkäinen appi Saksa allhankija.
Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet. „
Nordecon ASi pakkumine oli mõnevõrra kallim,” sõnas Tallinna linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach. „Mõlemad hankes osalenud ettevõtted kavatsesid betoonitöödel kasutada Saksa allhankijat, koos vastavate seadmetega ja õppinud meestega.”
Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõiguga, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teisalt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit.
Paldiski maantee remont koosneb kolmest osast: 400meetrine asfaltbetoonlõik, 540meetrine betoonkatendiga lõik (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatav valgustatud kergliiklustee.
Betoontee lõigule ehitatakse 230meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Tsementbetoontee puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30%.
Paldiski manatee betoontee osa valamine on planeeritud 2016. aasta maisse-juunisse ja remonditud teelõik peaks valmima tuleva aasta juulis.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.