Proeksperdi juht Marko Sverdlik ütleb, et optimismiks või pikaajaliseks planeerimiseks praeguses poliitilises-majanduslikus olukorras põhjust pole ning ettevõte peab olema valmis turuolukorra halvenedes kiiresti reageerima, sest järgmise aasta ootused ja ennustused baseeruvad ebastabiilsetel alustel.
- Marko Sverdlik ütleb, et Proekspert plaanib järgmisel aastal 15-20 uut töökohta luua, kui kõik läheb plaanipäraselt. Foto: Meeli Küttim
Insenertarkvara loomisega tegeleva
Proeksperdi ostsid eestlased Taani suuromanikult Danfossilt välja tänavu jaanuaris, nüüd on Eesti firma eesmärk tuua 70% käibest välisturgudelt.
„Võttes arvesse ootusi järgmise aasta käivet samas mahus suurendada, on eesmärk ambitsioonikas. Kindlasti jätkame turuosa kasvatamist olemasolevatel turgudel Taanis ja Soomes. Samaaegselt otsime aktiivselt võimalusi laiendada oma tegevusi ka teistes Skandinaavia riikides,“ sõnas Sverdlik.
Suurimateks väljakutseteks peab Sverdlik ekspordi kasvu ja konkurentsivõime suurendamist välisturgudel ning kogenud ja kvalifitseeritud tööjõu leidmist ning seejärel ka selle hoidmist, seda nii Eestist kui ka välismaalt.
„Kui kõik läheb ootuspäraselt, siis tekitame turule 15-20 uut töökohta. Tegelikkuses sõltub kõik sellest, kuidas läheb äri meie olemasolevatel klientidel ning kui kiiresti ja millises mahus suudame välisturgudel oma teenuseid pakkuda,“ selgitas Sverdlik.
Ta märkis, et Proekspert on juba aastaid lähtunud põhimõttest, et töötaja geograafilisel asukohal ei ole suurt tähtsust – tööd saab teha seal, kus on kõige mugavam. „Sellest põhimõttest tulenevalt värbame oma kollektiivi inimesi nii kodumaalt kui ka väljastpoolt,“ märkis ta.
Proeksperdi eelmise aasta käive oli 7 miljonit eurot, kasum seejuures 870 000. Aasta varem oli käive 6,5 miljonit ja kasum 576 000 eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Proeksperdi töötajatele oma osaluse müünud Taani firma Danfoss hindas väga kõrgelt Eesti partnerite panust.
IT-ettevõtte Proekspert suuromanik Taani firma Danfoss müüs oma osaluse ettevõtte töötajatele.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.