• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 15.09.15, 15:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Michal: uus lennufirma ei võta Estonian Airi äri üle

Majandusminister Kristen Michal kinnitab, et loodav ettevõte ei võta Estonian Airi äri üle ning kui peaks rakenduma negatiivne stsenaarium, püüab Estonian Air täita oma kohustusi nii palju kui võimalik.
Majandusminister Kristen Michali sõnul on uus loodav lennuettevõte vajalik vaid musta stsenaariumi korral.
  • Majandusminister Kristen Michali sõnul on uus loodav lennuettevõte vajalik vaid musta stsenaariumi korral. Foto: Eiko Kink
Euroopa Komisjon ei ole teinud otsust Estonian Airi riigiabi loa kohta,“ märkis minister Michal ja andis mõista, et hetkel pole ka teada, millal see tuleb.
Uue loodava lennuettevõtte aktsiakapitaliks saab 40,7 miljonit eurot. Kui Europa Komisjon teeb positiivse otsuse, siis saab seda raha kasutada Michali sõnul planeeritult Estonian Airi sissemakseks, et Estonian Air maksaks samas suuruses tagasi oma laenu Eesti riigile.
Riigiabi negatiivse otsuse korral hakkab grupp Michali sõnul tellima iseseisvalt lende Eesti turu teenindamiseks, et tagada Eesti ühendused muu maailmaga vajalikul tasemel, selgitas minister uue loodava lennuettevõtte tegevust.
Loodava ettevõtte põhieesmärgiks on lennundusgrupi moodustamine ja grupi sees struktuuri ülesehitamine, et oleks võimalik teenindada nii Eesti lennuturgu kui osutada teenust teistele lennuettevõtetele.
Osa võlgu kirjutatakse musta stsenaariumi korral korstnasse
„Valmisolek Euroopa Komisjoni mõlema otsuse võimaluseks annab kindluse nii Estonian Airi personalile, klientidele, kui Eesti majandusele tervikuna. Kui tuleb positiivne otsus, saab lendamine jätkuda, negatiivse otsuse korral on olemas uus lennuettevõte, mis baseerub Tallinnas. Saab kasutada Eesti piloote ja lennundusmeeskondi ja arvestada Eesti inimeste ning majanduse huvidega,“ selgitas minister.
Küsimusele, kas uue loodava lennuettevõttega püütakse puhtalt lehelt alustada ja osad võlad korstnasse kirjutada, vastas Michal: “Uus ettevõte tehakse, et olla valmis mõlemaks võimaluseks, ta ei ole Estonian Airi õigusjärglane ega võta tema äri üle. Negatiivse otsuse korral peaks Estonian Air tagastama riigiabi Eesti riigile, seega oleme omanikena tegelikult ise peamised võlausaldajad. Palju sõltub Euroopa Komisjoni otsusest, kuid eesmärk peaks ka negatiivse otsuse korral olema oma kohustuste täitmine nii palju kui vähegi võimalik.“ 
Michal ei usu, et praegu Estonia Airi ümber toimuv annaks kuidagi hoobi piletimüügile ja klientide usaldusele. „Euroopa Komisjoni protsess hinnata riigiabi luba on käinud pikalt ja nagu Jan Palmer ütles, ei tule see kellelegi üllatusena. Me saame valmistuda, et oleks kindlus mõlemal juhul. Ennustada millal otsus tuleb, me ei saa. Kindlasti arutame läbi ka mehhanismid, kuidas hoolitseda pileti ostnud inimeste eest, kui siiski peaks tulema negatiivne otsus,“ lisas minister.
Infortari osalus küsimärgi all
Infortar on rääkinud juba pikemat aega Estonian Airi ostust. Samas on ettevõte välja öelnud, et ei soovi kaasa saada lennufirma võlgasid.
„Infortar on valmis panustama positiivse otsuse korral ning aitama Eesti riiki ka oma teadmistega, mille eest oleme tänulikud. Kui Euroopa Komisjonist tuleb negatiivne otsus, siis asub tegutsema uus ettevõte ning seejärel saab riik juba otsustada, kas võõrandada sellest mingi osa, kaasates partnereid või näiteks viia börsile. Kõik on võimalik. Aga seda võiks küsida neilt, mis plaanid neil on,“ vastas Michal küsimusele, kas uue lennufirma puhul oleks riik huvitatud ka Infortari osalusest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele