• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 15.09.15, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teder: küllap läheb Estonian Air hingusele

Euroopa Komisjoni negatiivne otsus Estonian Airi kohta ei üllataks, ütles ärimees Hillar Teder, kes peab uue riikliku lennufirma loomist mõistlikuks.
Ärimees Hillar Teder peab riigi plaani mõistlikuks.
  • Ärimees Hillar Teder peab riigi plaani mõistlikuks. Foto: Andras Kralla
Eile teatas "Aktuaalne kaamera", et Eesti riik plaanib asutada uue rahvusliku lennufirma, juhuks, kui Euroopa Komisjonist tuleb negatiivne otsus selle kohta, kas Estonian Air sai riigiabi või mitte.
Suurärimees Hillar Teder peab riigi otsust Estonian Airi kõrvale teine riiklik lennufirma rajada mõistlikuks. „Pigem jätab see tõesti mulje, et Euroopa Komisjonist oodatakse negatiivset otsust, aga ega see pole ju ka mingi saladus,“ ütles ta. Analoogseid otsuseid on tema sõnul tehtud varemgi, näiteks Küprose lennufirma puhul. „Hingusele on riiklikke lennufirmasid läinud küll ja eks ka Estonian Airi juhtumis oli tegu riigiabiga,“ märkis Teder. Nii ongi tema hinnangul mõistlikum mitte ettevõtet täitsa pankrotti lasta, vaid juba varem sellele mõtlema hakata.
Euroopa Komisjoni negatiivse otsuse korral peab Estonian Air riigile abi tagasi maksma. Kuna tekkiv kohustus on liiga suur, läheb ettevõte likvideerimisele ja vara müüakse maha ning makstakse riigile tagasi nii palju, kui müügist kokku raha tuleb. „Sõltub muidugi, kes lõpuks lennukid ära ostavad. Kui uuesti riik ise, siis on tegu vaid raha ühest taskust teise tõstmisega – püksid on samad, aga taskuid on kaks,“ ütles Teder.
Teder märkis, et on riikliku lennufirma olemasoluga harjunud. „Estonian Air on nagu butiik – väike firma, kuid alati maksab umbes sada eurot rohkem,“ ütles ärimees. Samas on ta kindel, et kui tehtaks küsitlus, eelistaks suurem osa rahvast, et Estonian Air jääks alles.
Palju ärireise tegev Teder lendab otselendude võimalusel Estonian Airiga, teistel kordadel aga Finnairiga. Lennuvalikul jääb otsustavaks siiski lendude aeg ja marsruut. „Estonian Airil on lennukeid vähe ja koguaeg on neil mingi jama,“ tõdes Teder. Ta tõi näiteks eelmise nädala juhtumi, kui pidi Estonian Airiga Londonist Oslo kaudu Tallinnasse sõitma. Oslo reis aga tühistati ja reisijad suunati Brüsseli kaudu Tallinna, Brüsseli lennuk omakorda hilines kolm tundi. „Eks Estonian Airi juures on alati natuke romantikat – iial ei tea, kas sa ikka lendad ja kus sa siis lõpuks maandud,“ ütles ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele