Maailma suurim kohvikukett Starbucks peab kuulduste kohaselt läbirääkimisi oma Itaalia partneriga, et avada kohvikuketi poed ka Itaalias. Riik on üks vähestest suurtest turgudest, kus ettevõte ei ole veel kanda kinnitanud.
Itaalia ajaleht Corriere della Sera kirjutas, et Starbucks peab frantsiisikohvikute avamiseks läbirääkimisi kohaliku firma Percassiga ning loodab tehingu sõlmida jõuludeks, vahendab CNBC.
Percassi omab kosmeetikaketti Kiko, millel on enam kui 700 poodi üle Euroopa ja
USA. Samuti haldab ettevõte Itaalias USA pesufirma Victoria's Secreti ketti.
Starbucksil on kohvikud paljudes Euroopa riikides, kuid Itaalia on ettevõtte jaoks veel avastamata maa. Euroopa Kohviföderatsiooni andmetel on Itaalia
kohvi tarbimiselt inimese kohta Euroopas seitsmendal kohal.
Analüütikud on spekuleerinud, et itaallased ei pruugi kohvikuketti just avasüli vastu võtta, sest nad on harjunud väikeste espressodega, mis maksavad ka tunduvalt vähem kui Starbucksi kohvijoogid.
Kui Starbucks peaks Itaalia turule sisenema, oleks see teine suur USA bränd, mis püüab kohalikke nende endi lemmikutega võluda.
Selle kuu alguses avas Ameerika pitsakett Domino’s Milanos oma esimese restorani.
Pitsa on Itaalia rahvusroog ning välismaistesse variatsioonidesse suhtutakse kahtlusega.
Seotud lood
Starbucksi jälgivale investorile on saabumas huvitav hetk, kus tuleb otsustada, kas ettevõtte kasvuplaanid täituvad ka edaspidi, eriti kas Hiina aeglustuv majanduskasv loob ikka kõige soodsama keskkonna ambitsioonikale laienemisele.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.