• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • 26.11.15, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS surus Eesti uue lennufirma välja

Eesti uus lennufirma Nordic Aviation pidi lõpetama lennud Kopenhaagenisse ning vähendama lende Stockholmi terava konkurentsi tõttu turul. Oslo lendude liinigraafikut muudatused ei puuduta.
Eesti uus lennufirma Nordic Aviation on sunnitud juba liine koomale tõmbama.
  • Eesti uus lennufirma Nordic Aviation on sunnitud juba liine koomale tõmbama. Foto: Andres Haabu
Alles esmapäeval kirjutas Äripäev oma kaaneloos "Estonian Airi pankrot pani lendama", et Estonian Airi kadumine turult pani mitu lennufirmat kibekiiresti üle võtma lennuliine, mis pankrotistunud ettevõttest järele jäid. Võitlus liinide ja reisijate pärast on toonud aga mitmesse sihtkohta märkimisväärselt rohkem lende kui varem.
Näiteks kui eelmisel talvehooajal lendas Tallinnast Kopenhaagenisse vaid Estonian Air ja seda 19 korda nädalas, siis selle aasta hooajal lendab sinna nii SAS kui ka Adria Airways 40 korda nädalas. Kui varem sai Stockholmi lennata kahe firmaga 45 korda nädalas, siis nüüd saab seda teha kolme kompaniiga koguni 65 korda.
Täna teataski Nordic Aviation, et muutunud konkurentsiolukorra tõttu on Nordic Aviation otsustanud lõpetada alates 30. novembrist Kopenhaageni liinil lendude korraldamise. Kõikide seni pileti ostnud klientidega võetakse ühendust ning nende pilet vormistatakse ümber või piletiraha tagastatakse.
Samas kuupäevast tehakse ka muudatused Nordic Aviationi korraldatavate Stockholmi lendude liinigraafikus. Esmaspäeviti ja teisipäeviti jäetakse ära kell 10.20 planeeritud väljumine Tallinnast ja kell 11.00 planeeritud väljumine Stockholmist. Kolmapäeviti ja neljapäeviti ei toimu enam Tallinnast kell 21.25 ning Stockholmist 22.05 planeeritud väljumisi. Kõikide asjasse puutuvate reisijatega võetakse ühendust.
Lennufirma koostab uut plaani
„Nordic Aviationi ülesandeks on tagada Eesti lennuühendused. SAS’i turuletulek Skandinaavia pealinnade suunal on meie rahva jaoks kahtlemata väga hea uudis ja võimalus ning toob siia uusi turiste,“ kommenteeris Erik Sakkov, Nordic Aviationi juhatuse liige, pressiteate vahendusel.
„Kohanedes uue turuolukorraga lõpetab Nordic Aviation seetõttu Kopenhaageni liinil lendude korraldamise. Kuna lennuühendus selle linnaga on täna eestlaste jaoks hästi tagatud, on see meie jaoks hea võimalus suunata oma ressursid muudele võimalikele sihtkohtadele, kuhu Eesti inimene täna veel mugavalt otselennuga ei pääse.“
Nordic Aviation töötab hetkel aktiivselt suvise lennuplaani lõpliku vormistamise kallal. Juba on müügis lennud Nice’i ja Spliti. Nendele sihtkohtadele lisanduvate otselendude kohta Tallinnast annab Nordic Aviation teada veel enne aasta lõppu.

Seotud lood

Arvamused
  • 01.01.16, 06:00
Nordic Aviation hakkab lendama uue nime all
Nordic Aviation võib sel aastal lendama hakata küll teise nime all, aga jääb Eesti ühiskonda teenima, kirjutab NAG juhatuse liige Erik Sakkov.
Uudised
  • 22.02.16, 13:43
Nordic Aviationi kehv start
Pankrotistunud Estonian Airi asemel loodud lennufirma Nordic Aviationi algus on olnud raske, kuid juhtkond on tulemusega rahul.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele