• OMX Baltic−0,33%268,99
  • OMX Riga−0,14%873,04
  • OMX Tallinn−0,57%1 716,51
  • OMX Vilnius−0,07%1 040,91
  • S&P 5000,18%5 980,03
  • DOW 300,85%44 671,49
  • Nasdaq 0,14%19 030,42
  • FTSE 1000,36%8 291,68
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,27
  • OMX Baltic−0,33%268,99
  • OMX Riga−0,14%873,04
  • OMX Tallinn−0,57%1 716,51
  • OMX Vilnius−0,07%1 040,91
  • S&P 5000,18%5 980,03
  • DOW 300,85%44 671,49
  • Nasdaq 0,14%19 030,42
  • FTSE 1000,36%8 291,68
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,27
  • 12.01.16, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata, millised riigiettevõtted plaanib Michal erastada

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles, et riigil on plaan, milliseid ettevõtteid võiks lähiaastatel erastada, liita või kuhu kaasata partnereid.
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
  • Majandus- ja taristuminister Kristen Michal. Foto: Jaanus Lensment/Postimees/Scanpix
Ettevõtted, mida võiks viia börsile või millest võiks mingi osa erastada, kaasata partnereid või liita, võiksid Michali nägemuses olla Eesti Teed, Omniva, EVR Cargo, Metrosert ja Teede Tehnokeskus.
Hädamüüki ei taha Michal riigiettevõtetes korralda, kõik peab olema läbi mõeldud. „2017. või 2018. aastal võiks Eesti Teed erastamisele minna, Omniva on leidnud partnereid ja lähikuudel selgub ka selle ettevõtte saatus, kui valitsus arutab laiemalt riigi omandipoliitikat puudutavat,“ ütles ta.
Mis puudutab Eesti Energiat, siis Michal ütles, et tema jääks eriarvamusele nendega, kes soovivad seda erastada.
„Eestil on 36 riigiettevõtet, nendest 20 on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valduses ja 6 rahandusministeeriumi haldusalas. Kui vaadata neid MKMi ettevõtteid, siis on pilt üsna kirju,“ rääkis Michal täna advokaadibüroo Sorainen ärihommikul.
Kuhu me peaksime jõudma? „Osa ettevõtteid läheb ühte gruppi ehk holding'usse, ehk sellest saab kontsern, kuhu kuuluvad ettevõtted, mida ühendab üks taristu,“ selgitas Michal. Sinna peaksid minema Michali sõnul Tallinna Sadam, Saarte Liinid, Eesti Loots, Eesti Raudtee, EVR Cargo ja Tallinna Lennujaam.
„Tegemist on sarnaste ettevõtetega, kellel on sarnane äriloogika,“ sõnas Michal. „Seega me loome transpordikontserni.“
Tema sõnul on eesmärk luua juhtimissünergia, terviklik teenus piirist piirini, samas ka parandada finantsvõimekust ja kokku hoida kulusid. „Moodustame ühenduslüli poliitilise ja ärijuhtimise vahel. Loodetavasti on see ettevõtetele oodatud sündmus,“ tõdes Michal.
Minister märkis, et ühinenud ettevõtted suudavad ka likviidsust paremini korraldada. „Üks osa nendest ootustest, miks me seda teeme, on avalik huvi ja maksumaksjate huvi, et riigiettevõtteid võiks paremini kontrollida,“ märkis Michal ning meenutas mullust Tallinna Sadama juhtumit. Plaan on tuua valdusettevõtete tasandile nii finants- kui ka sisekontroll, tõdes ta.
Maksumaksja huvides on, et juhid vahetuksid, ja see on Michali sõnul ka reformi üks eesmärke.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 12:00
Kodukontor talvekuudel: Kuidas tagada produktiivsus ja heaolu?
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele