Maksude automaatne deklareerimine maksuhalduri poolt kõlab esmapilgul suurepärase ideena, ent tõele näkku vaadates näib selle saavutamine vähem kui nelja aastaga siiski utoopiline, kommenteeris advokaat Priit Raudsepp Marek Helmi plaani Eesti maksude deklareerimisest 2020. aastaks vabastada.
- Glikman Alvin & Partnerid maksuvaldkonna advokaat Priit Raudsepp peab maksuameti plaani kaotada maksudeklaratsioonid utoopiliseks. Foto: Andras Kralla
"Aeg näitab, kumma variandiga siin tegu on (suurepärase või utoopilise plaaniga - toim). Ise panustan teisele," sõnas Glikman Alvin & Partnerid maksuvaldkonna advokaat Raudsepp.
Ta selgitas, et näiteks ainuüksi pangakontode info pinnalt ei ole võimalik käivet deklareerida. Seda põhjusel, et käibe tekkimise aeg võib lisaks ülekandele sõltuda ka kauba kättesaadavaks tegemise või arve esitamise ajast. Seejuures ei toimu käive alati nende osapoolte vahel, kes on ülekannete osapooleks. Ei ole tavapäratu, et kauba eest tasub kolmas osapool.
"Isegi kui deklaratsioonide esitamisest vabanemine peaks osutuma võimalikuks, tekib küsimusi selle tehnilises lahendatavuses," nentis Raudsepp. Tema sõnul on eelduslikult selleks vajalik erinevate raamatupidamisprogrammide ühildumine maksuhalduri tarkvaraga. "See tähendab märkimisväärseid tarkvara uuendusi, mille kõrval kahvatuvad 1000euroste arvete deklareerimisel tehtud muudatused," sõnas advokaat.
"Ilmselt maksab uuendused kinni klient," märkis ta. Automaatne andmete edastus toob Raudsepa sõnul arvatavasti kaasa ka selle, et maksuhaldurile esitatakse tunduvalt rohkem informatsiooni. "Julgen kahelda ettevõtjate valmiduses end maksuhalduri ees veelgi rohkem lahti riietada," lisas ta.
Maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm ütles täna ameti pressikonverentsil, et tema elab selle nimel, et
Eestis jäävad maksudeklaratsioonid ära esimese riigina maailmas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.