Rahvusvahelise lao- ja kassatarkvara tootja Erply juhi Kristjan Hiiemaa sõnul on Eesti klient nii nõudlik, et just nende jaoks tuleb maailmafirmal oma toodete detaile viimseni timmida, kuid Eesti ettevõtja võiks rohkem keskenduda oma äri tegemisele.
- Erply juht Kristjan Hiiemaa Gaselli kongressil esinemas. Foto: Andres Haabu
Loe rohkem
Gaselliliikumist toetavad LHV ja Markit
Erply, kelle peakontor asub New Yorgis, hoiab ja hindab jätkuvalt oma Eesti kliente, sest Eesti klient on Hiiemaa sõnul väga nõudlik, detailne ja ülitark. „Ma olen mõelnud, et äkki Eesti klientidel on liiga palju vaba aega. Kui nende äri ei kasva piisavalt kiiresti, on neil liiga palju vaba aega detailide timmimiseks,“ ütles ta.
Samas aitavad Eesti kliendid oma põhjalikkusega Hiiemaa sõnul Erply tooteid tohutult edasi arendada. „Enamus Eesti ettevõtjaid tegeleb siin raamatupidamisega, kuigi võiks tegeleda pigem äri tegemisega. Me pidime hakkama tegelema raamatupidamistarkvaraga, sest muidu Eesti kliendid ei tahaks enam meie tarkvara, kui ka raamatupidamistarkvara pole paketis,“ rääkis Hiiemaa.
Ideaalne müügimees viis eduni
Peamine põhjus, miks Erply Eestist ära maailma vallutama läks, oli igavus. „Kõik oli selge, kättesaadav ja muutus rutiinseks, pisut aitas kaasa ka majanduskriis. Läksime Ameerikasse, kõndisime New Yorgis mööda tänavat ja mõtlesime, millist äri siin ajada võiks. Võtsime kohe tööle suurepärase müügimehe, kes on meil tänaseni tööl. Oleme saanud aru, et ettevõtte süda ongi müük,“ ütles ta.
Ta märkis, et Eestis toodavad väga paljud ettevõtted hästi kihvte asju, näiteks Jänku Juss, mis on sama hea kui Mickey Mouse, kuid jänes pole millegipärast Eestist välja jõudnud.
Hiiemaa soovitab otsida oma ettevõttele head müügimeest LinkedIni kaudu. Seal enda reklaamimine maksab küll 500 dollarit kuus, kuid ühestki personalifirmast ei saa tema kinnitusel nii head müügitöötajat kui sealt.
„Nii klient kui konkurendid märkavad teid, kui kuulutate seal, et otsite töötajat. IT-valdkonnas on seal enesereklaamijaid palju, aga kõikides muudes valdkondades võite olla te ainsad, kes seda kanalit kasutavad,“ märkis ta.
Esimese kliendi peibutas šokolaadiga
Esimese kliendi sai Erply omale ühelt tavaliselt messilt 2010. aastal. „Raha meil eriti ei olnud, tegime Ikeast ostetud mööbliga messiboksi ja panime letile hunniku Tallinna logoga Laima šokolaadi. Kosmeetikafirma Elizabeth Ardeni esindaja veetis suure osa messi ajast meie boksis, sõi šokolaadi ja õhtuks oli tehing tehtud. Selle tehingu väärtus on meie jaoks pool miljonit dollarit igal aastal,“ lausus Hiiemaa.
Ta märkis, et Eestis on raske leida äriarendusjuhti – inimest, kes otsiks ettevõttele uusi kliente ja uusi turge. „Meie jaoks on äriarendus kõige olulisem osa kasvust,“ sõnas ta.
Erply ise kasvab kõige kiiremini USAs ja Austraalias, viimases Hiiemaa sõnul ilmselt tänu sealsele suurepärasele juhile. Nad said seal oma kliendiks Austraalia ühe suurima tuhande poega jaekaubandusettevõtte.
„Kui me vaatame, kuidas meil on läinud võõrastel turgudel, on mul kahju ainult sellest, et me nendele turgudele veel varem ei läinud, juba aastal 2000. Konkurents on ajas ainult suuremaks läinud,“ ütles ta.
Ta selgitas, et suurtele turgudele minek on küll kallis, kuid neil läks õnneks ja said investoritelt 4 miljonit eurot, kuid nüüd on ta tegelikult seda meelt, et 4 miljonit pole absoluutselt vajalik välisturgudele minekuks, vaja on hoopis ühte head müügimeest. „Investeerida tasub ikka R&D-sse (research and development – toim), uurimistöösse ja arendamisse.“
Hiiemaa lisas, et eestlased võiksid hakata rohkem frantsiisi kasutama. „Meie oleme teinud seda seitsmes riigis ja see on ääretult edukas projekt.“
„Minu suur mentor õpetas mulle kunagi, et ei tohi teha keerulist äri, seda peab olema võimalikult lihtne kirja panna. Kui välismaal toodet ei osteta, ei hakata seda ostma ka siis, kui sinna kaks või neli nuppu juurde panna,“ märkis ta.
Peavad meeles omasid
„Oleme püüdnud samale communityle, kust me ise tuleme, pidevalt ka midagi tagasi anda, oleme aidanud näiteks parkimistarvara Barkingu seltskonda ja e-poe tarkvara Shop Rollerit,“ rääkis Hiiemaa.
Selle asemel, et raha ise põletada, annab Erply seda oma strateegia järgi neile, kes seda hästi kasutada oskavad. „Oleme seega investeerinud teistesse ettevõtetesse natuke raha ja andnud toimiva müügimehhanismi, mis on veel isegi olulisem.“
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.