Eesti Energia täna avaldatud mullustest majandustulemustest selgub, et ettevõte kaotas pea kõiges - käibes, kasumis ja elektrienergia müügimahus ning ettevõte tegi vähem investeeringuid. Ainsana rühkisid üles võrguteenuste ja vedelkütuste müügimaht.
- Eesti Energia kiivrid Auvere elektrijaamas. Foto: Raul Mee
Eesti Energia teenis 2015. aastal 777 miljoni eurose käibe juures 40 miljonit eurot puhaskasumit. 2014. aastaga võrreldes oli puhaskasum 74,6% väiksem, mida mõjutasid ettevõtte teatel mitterahalised varade allahindlused kokku summas 65,5 miljonit eurot.
Käive langes tunamullusega võrreldes 11,7%. Kulumieelne ärikasum (EBITDA) langes 15% ning oli kokku 266 miljonit eurot. Dividende maksis ettevõte 62 miljonit eurot. "Majandustulemusi hinnates võib öelda, et hoolimata keerukast turuolukorrast saime hästi hakkama," kommenteeris Eesti Energia juhatuse esimees Hando Sutter.
Allahindlused puudutasid Auvere elektrijaama ja Utah' projekti varasid (allahindlused vastavalt 39,6 miljonit eurot ja 26 miljonit eurot). Varade allahindluse tingisid Põhjamaade elektri hinna ja globaalne nafta hinna langus, mille kiiret taastumist kontsern ei prognoosi.
Investeeringuid tegi riigiettevõte mullu 245,6 miljoni euro eest. See on 11% vähem kui aasta varem. Elektri jaotusvõrgu töökindluse ja kvaliteedi tõstmiseks investeeris kontserni võrguettevõte Elektrilevi 2015. aastal 93 miljonit eurot, mis suunati põhiliselt uute alajaamade ja elektriliinide ehitusse ning elektriarvestite kauglugemisele üleviimisse. Viimane on edenenud jõudsalt, kokku oli 2015. aasta lõpu seisuga paigaldatud juba ligikaudu pool miljonit kaugloetavat arvestit. Sutteri sõnul paigaldatakse kõigile klientidele kaugloetav arvesti hiljemalt 2016. aasta lõpuks.
2015. aastal refinantseeris Eesti Energia võlakirju. Tehingu raames ostis ettevõte tagasi 442 miljoni euro nominaalväärtuses võlakirju ning emiteeris uusi senisest pikema tagasimaksetähtajaga võlakirju mahus 500 miljonit eurot. Tehingu tulemusena pikenes ettevõtte laenukohustuste keskmine tagasimaksetähtaeg ning vähenes refinantseerimise risk.
"2016. aastale läheme vastu olukorras, kus turuolude kiiret paranemist ei ole ette näha. Peame suutma kujunenud keskkonnas hakkama saada. Olulisteks märksõnadeks on jätkuvalt efektiivsus ja uute kasvuvõimaluste leidmine," märkis Sutter.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.