Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poola tüli Venemaaga avas eestlastele ukse

    Piirijärjekord NarvasFoto: Erik Prozes

    Venemaa ja Poola suutmatus jõuda veomahtudes kokkuleppele on toonud lisatööd Eesti vedajatele. Samas paneb Vene-Poola tüli veoäris hinnad tõusma.

    Veebruari lõpus kirjutas Äripäev, et Valgevene ja Leedu piiri ummistavad sajad veokid. Delovõje Vedomosti selgitas välja, et sellel on kaks põhjust. Üks on katkenud liiklus Vene-Poola piiril, sest kaks riiki pole suutnud uuendada veolepingut ning vana lepingu tähtaeg sai veebruaris ümber.
    Teiseks pole Vene veokitel võimalik valida teed läbi Ukraina, sest kohalikud blokeerivad alates 11. veebruarist nende läbisõitu Karpaatidest Nižnije Vorota küla lähedal. Läbisõit muutus oluliseks just siis, kui kaubad suunati marsruudilt Valgevene-Poola ümber Ukraina-Slovakkia-Ungari suunale.
    Kuigi kaks riiki jõudsid väidetavalt kaupade transiidis 12. veebruaril kokkuleppele, jätkavad kohalikud ogranisatsioonid tee blokeerimist tähtajatult.
    „Muidugi mõjutab Ukraina ja Poola olukord ka meid. Juba on tunda positiivset mõju: tööd on rohkem ning hinnad tõusevad, kuigi mitte nii kiiresti, kui tahaks, kuid siiski,“ rääkis ASi Jupiter Plus juht Jevgeni Sidorov. Tema sõnul on tulnud palju pakkumisi just Vene suunal. „100 000 Poola veokit on ikkagi palju ning isegi kui nad kõik ei töötanud Venemaa suunal, siis vedajate maht on ikkagi vähenenud,“ selgitas Sidorov.
    Ta lisas, et Vene turgu kaotada on imelihtne, kuid tagasi võita väga keeruline. „Praegu palutakse Venemaal masinat tellides, et see poleks Poolast pärit. Vaevalt see kiiresti ununeb,“ rääkis Sidorov.
    Ka Eestis pikad järjekorrad
    Samas on oluliselt kasvanud Venemaale sissesõidu järjekord ka Eesti piiril. Sidorovi sõnul tuleb seista kohati kuni 60 tundi. „Millegipärast lastakse Poola vedajaid üle Eesti piiri, kuigi reeglina reageerib Vene pool poliitilistele otsustele väga kiiresti. Kuid nii imelik kui see ka pole, sõidavad nad endiselt läbi Eesti,“ rääkis Sidorov.
    Seevastu Sunday Logisticu juht Aleksandr Gorbov ütles, et vedajate olukord on endiselt väga keeruline sanktsioonide tõttu, mis vähendasid tugevalt tellimuste mahtu. „Paljud, kes sõitsid Vene Föderatsiooni, panid oma autod müüki või lasid autojuhid lahti ning jätsid masinad lihtsalt parklasse seisma,“ rääkis Gorbov. Ta lisas, et pole tunnetanud, et olukord Ukrainas ja Poolas oleks Eesti vedajatele kasuks tulnud. „Meie peamised marsruudid on läbi Baltimaade Venemaale ja Kesk-Aasiasse. Ukraina turg pole kunagi olnud oluline ning muutus täiesti ebahuvitavaks eelmise aasta kevadest, kui riskid oluliselt kasvasid,“ selgitas Gorbov.
    Kui algas konflikt Ukrainaga, muutusid ka veod Venemaalt Ukrainasse või sealne transiit väga keeruliseks, rääkis Gorbov. „Autovedu on keeruline isegi läbi Valgevene, sest sissesõitu saadab pikk ülevaatus piiril,“ lausus Gorbov. „Samas on logistika paindlik teadus ning alati saab leida alternatiivi nii vormistamiseks kui ka marsruudile,“ märkis Gorbov.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.