Mobiilirakenduste testija Testlio kaasas hiljuti 5,5 miljoni euro eest investeeringuid, mille toel on kavas USAs kasvamisele hoogu juurde anda ja ka Eestis töötajaid juurde palgata.
- Testlio asutajad Kristel Viidik ja Marko Kruustük teenivad oma idufirmaga juba aasta otsa kasumit. Foto: Testlio
Eelmisel aastal sai idufirma Testlio USA, Jaapani ja Hiina investoritelt miljoni dollari suuruse investeeringu. Tänavu kaasas ettevõte 6,25 miljonit dollarit ehk 5,5 miljonit eurot Silicon Valley riskikapitalifirmadelt Altos Ventures ja Vertex Ventures.
Ettevõte plaanib raha investeerida taristu arendamisse San Franciscos ja Tallinnas, et toetada oma kliente üle maailma.
Testlio üks asutajaid Marko Kruustük ütles tehnoloogiaportaalile geenius.ee, et suurem osa summast kulub meeskonna kasvatamisele ja turunduse väljaehitamisele USAs. Praegu on firmal 35 töötajat, neist 26 Eestis ja 9 USAs, aasta lõpuks peaksid mõlemad numbrid olema kahekordistunud, ütles Kruustük.
Küsimustele vastab ettevõtte juht ja üks omanikke Kristel Viidik.
Mis nipiga teil õnnestus 5,5 miljoni euro kaasamine Silicon Valley riskikapitalifirmadelt Altos Ventures ja Vertex Ventures?Esiteks, tugev tiim. Teiseks olime kasumis ja näitasime, et suudame Testlio eesmärke täita. Kolmandaks oli turg küps.
Millised on raha kaasanud investorite ootused teile? Kui vabad te olete oma otsustes?Valisime Testliosse investorid, kes sobivad meie iseloomudega ja näevad ettevõtte tulevikku sarnaselt. Investorite ootus on aga alati teenida kasumit ehk nad ootavad kiiret kasvu ettevõtetelt, kuhu investeerivad.Oleme endiselt vabad ettevõtte suuna ja arengu otsustes, aga meil on suurem võimekus teha uute investorite abil targemaid ja kogenumaid otsuseid. Pean märkima, et meie ootused on neile samuti kõrged!
Millised on plaanid – milleks seda rahakaasamist vaja läks?Kiiremaks laienemiseks ja turu võitmiseks.
Kui palju veel vaja läheb?Kuna oleme olnud kasumis juba üle aasta, siis lisaraha otseselt vaja ei lähe, sest suudame ennast kasumist ära majandada.
Millal ettevõte korralikult teenima hakkab?Meie definitsiooni järgi teenime korralikult juba praegu, aga ootused suurenevad iga päev ja sihid on kõrged.
Keda peate oma põhikonkurentideks Eestis ja maailmas?Meie suurim konkurent on Applause. Eestis konkurente ei ole.
Teie, Kristel ja Marko, olete elukaaslased. Kas ja kuidas elukaaslased saavad edukat äri ajada?Elukaaslased saavad väga edukalt äri ajada. Näiteid on mitmeid: Eventbrite, Cisco, Flickr. Miinuseid ei oskagi välja tuua.Plussideks on, et meil on 100% usaldus otsuste langetamisel ja motiivides. Teiseks saame kiirelt liikuda ilma aja- ja suhtlusbarjäärita. Olukordade lahendamine ning otsuste langetamine käib mitu korda kiiremini. Lisaks oleme palju koos ja meile see sobib. Pluss tugev emotsionaalne toetus – ettevõtte alustamist nimetatakse emotsionaalseteks Ameerika mägedeks ja kui üks on all, siis teine lükkab jälle üles.
Kas plaanite laieneda? Millal?Praegu on Testlios 35 inimest. 9 inimest USAs, San Franciscos ja 26 Eestis, Tallinnas. Laienemine sai alguse firma asutamisest, kuid kasumi suurenedes ning lisainvesteeringute kaasamine on laienemist kiirendanud.
Firma, mis muudab konkurentsi koostööks
Londonis alustanud idufirma Testlio lugu algas 2012. aastal, kui Kristel Viidik jagas oma tarkvara testimise kogemusi elukaaslase Marko Kruustükiga.
"Üks asi oli see, et testijana tundsin, et minu aega ei väärtustatud," ütles Viidik toona. Ta selgitas, et talle maksti testijana iga vea pealt, mis ta leidis, kuid mõne vea leidmine võis võtta tunduvalt kauem aega. "Teine asi oli see, et nendel saitidel ei olnud tiimitööd: kõik võitlesid selle eest, kes raporteerib esimese veaelemendi, ei olnud ühtsustunnet," kirjeldas Viidik.
Koos Kruustükiga otsustati, et testimisel ilmnenud probleeme oleks võimalik vältida, kui luua selleks omaette keskkond. Selle mõtte arendus sai Testlio loojate sõnul hoo sisse Londoni häkkimisvõistluselt Angelhack, kust pääseti edasi finaali San Fransiscosse. Seal teenisid nad võistluselt 25 000 dollarit, mille investeerisid Testlio loomisse.
Testlio on mõeldud tarkvara arendavatele ettevõtetele, kes on loonud tarbijatele mõeldud mobiiliäpi. Enne tarkvara turule toomist on vaja seda korduvalt katsetada ja parandada. Siin ongi abiks Testlio, kes teeb äpile kvaliteedikontrolli. Veidi üle kolme aasta tegutsenud Testlio on juba kasumis, eelmisel aastal kasvas käive 500%.
Seotud lood
Armastan väga oma ettevõtet, kuid isegi mina pean vahel lõõgastuma ja muud tegema. Enda eest hoolitsemine ei anna mitte ainult rahuldust ja tervist, vaid aitab ka edukam olla, leiab Rikaste TOPi üks nooremaid miljonäre.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.