Valio Eesti ASi juht Maido Solovjov võtab kokku piimaturul toimuva ja vaatleb Balti riikide konkurentsi nii toorpiima kui ka lõpptoodete rindel.
- Maido Solovjov: hinnasõda käib nii lõpptoodete kui ka toorpiima pärast. Foto: Meelika Sander-Sõrmus
Balti riikides toodetakse päevas 7400 tonni toorpiima, mis on oluliselt rohkem, kui kohalik turg tarbib. Sellest peaaegu pool ehk 45% tuleb Leedust. Kuna piimasektoris on isevarustatuse tase kõigis kolmes riigis suhteliselt kõrge, siis on oluline fookus nii toorpiima kui ka valmistoodete ekspordil. Toorpiima saab aga eksportida vaid 700-800 kilomeetri kaugusele, mistõttu kaugematesse riikidesse läheb eelkõige piimapulber või kauem säilivad valmistooted.
Toorpiima ostab Balti riikides peamiselt seitse ettevõtet. Suuremad ostjad on just Leedu tööstused ning suurusjärgu võrra väiksemad Läti ja Eesti omad. Samas on nende ettevõtete vahel väga tihe konkurents nii toorpiima hankimises kui ka lõpptoodete müügis. See loob olukorra, kus toorpiima hinnatase pole enam riigi-, vaid regioonipõhine.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.