Ettevõtja Rein Kilgi alluvuses töötanud finantsnõustaja Karl Liivapuu arvab, et Oliver Kruuda murede taga on mehe liigne riskijulgus. Kruudaga äri teinud ettevõtja Aivar Häelm nimetab Kruudat väga heaks müügimeheks.
- Karl Liivapuu nimetab Oliver Kruudat liiga riskijulgeks ettevõtjaks. Foto: Eiko Kink
“Oliveri ümber liigub igasugust ažiotaaži ja kommentaare ning kui vaatan summat (maksupettuse kahtlustus on umbes 375 000 eurot - toim.), siis mul tekib küsimus, kas maksuameti reaktsioon on väidetava teoga proportsionaalne. Tõenäoliselt on tegemist erisoodustusega või millega iganes. Kas selleks on niivõrd drastilisi meetmeid vaja kasutada?” imestas Liivapuu, kes puutus Kruudaga äriliselt kokku, kui töötas veel Rein Kilgi alluvuses. “Jutt on näiteks käinud Pere Leiva ostust,” meenutas Liivapuu, kes praegu on enda sõnul Kruudaga teretuttav.
Liivapuu oletas, miks Kruudal on probleemid kuhjunud. “Oliver ei ole minuga seotud äriühingutele maksmata jätnud, nii et suhtun temasse neutraalselt. Talle on saatuslikuks saanud liiga suured investeeringud. Alguses proovis ta õlitööstuses kätt ja ostis tõenäoliselt turuväärtusest kõrgema hinnaga Põlva Piima. Pärast selle ostu ilmselt Kruuda äriplaan ei realiseerunud. Tekkisid probleemid põllumeestega ja see ehk tõigi endaga lumepalliefekti,” sõnas Liivapuu. “Ta ei saanud seda peatada. Oliver on liialt riskijulge ettevõtja.”
Kruudale kümme aastat tagasi ettevõtte Põlva Piim Tootmine müünud Aivar Häelm nimetab Kruudat suurepäraseks müügimeheks. Sel ajal olid siseturul suurimad tegijad Valio ja Tere. Kuna esimene ei olnud Häelmi ettevõttest huvitatud, oli parim kosilane Tere. Häelm uskus firmast loobudes, et Kruuda suudab ettevõtted Tere ja Põlva Piim Tootmine üheskoos toimima panna.
“Olen piimafanaatik, võib öelda. Mul on kurb vaadata, et kahe firma sünergia loomine ei õnnestunud. Ilmselt on suusad risti tootjate ja Tere omanike vahel – piimarahad on saamata, mistõttu tekkis lumepalliefekt. Ka mina ei julge oma farmi piima Kruudale müüa,” ütles Häelm.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.