Endiselt kiire palgatõus närib ettevõtete tootlikkust. „Palgasurve on nii suur, et sellest ei saa mööda vaadata, kuigi tahaks,“ ütles Tele2 tegevdirektor Argo Virkebau.
- Tele2 tegevdirektor Argo Virkebau Foto: Raul Mee
Statistikaameti andmetel
kasvas teises kvartalis keskmine brutopalk võrreldes eelmise aasta sama ajaga 7,6%. Kõrgeim keskmine palk oli info ja side ning finants- ja kindlustuse sektorites.
Tele2 tegevdirektori Argo Virkebau sõnul on info ja side sektoris tugev surve müügiinimeste palkadele. Tööealiste inimeste arvu vähenemine annab tunda ja üha raskem on müügiinimesi palgata. „Palgasurve on nii suur, et sellest ei saa mööda vaadata, kuigi tahaks,“ ütles Virkebau. Seetõttu on ettevõte jõudnud olukorda, kus palgad kasvavad kiiremini kui müügitulu. „Pikaajaliselt vaadates on trend selline, et kogu turul tootlikkus väheneb,“ ütles Virkebau.
Palgasurvel ei näe Virkebau lõppu enne, kui leevendub tööjõuprobleem või kui tuleb majanduslangus. „Praegu küll majandus ei kasva, kuid heal järjel kinnisvaraturg hoiab ka kõike muud üleval,“ rääkis ta. Et tootlikkus säiliks, peab hoidma kulusid kokku ja kasvatama uute teenuste müüki. Viimaseks on aga jällegi müügiinimesi vaja, nentis Virkebau. Sel ja järgmisel aastal kasvab Tele2 töötajate palk keskmiselt 4–5%.
Ta lisas, et Eesti info ja side sektoris tuleks kindlasti arendada veebikanaleid. „Klienditeeninduse ja lepingute müük veebis on üüratu potentsiaaliga ja see on täiesti kasutamata,“ ütles Virkebau. Kui seadmeid müüakse veebis hästi, siis lepingutega on lood kehvemad. Näiteks müüakse Virkebau sõnul mõnes Euroopa riigis 50% mobiililepinguid veebis, samas Eestis on selle osatähtsus 1%. „Siin on tohutu võimalus, kus areneda,“ ütles ta.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.