Kolmteist aastat pärast seda, kui Prantsuse energeetikahiiu Alstom päästmisest sai toona Europa suurim riiklik päästeoperatsioon, on Prantsuse riik taas ühele Alstomi rongitehasele õlga alla panemas.
- TGV Alstomi Belforti tehase ees Foto: Scanpix/REuters
Vastuseks firma ähvardusele vähendada Prantsusmaa idaosas asuvas Belforti tehases 400 töökohta, kuna tellimusi riigile kuuluvalt raudteeoperaatorilt SNCF on liiga vähe, tellis valitsus 15 ülikiiret rongi (TGV), et tootmisliinid käigus hoida. Tellimuse maksumus on 450 miljonit eurot, vahendas agentuur Bloomberg.
Mõned uutest rongidest hakkavad esialgu sõitma regionaalsetel liinidel, kus nad täisvõimsusel sõita ei saa.
„Need on kunstlikud tellimused, mis ei lahenda Alstomi struktuurseid probleeme ega Prantsusmaa tööstuse konkurentsivõime probleeme,“ kritiseeris taas
Prantsusmaa presidendiks pürgiv Nicolas Sarkozy.
Prantsusmaa rahandusminister Michel Sapin eitas, et plaan rikub kuidagi ELi konkurentsireegleid või on seotud lähenevate presidendivalimistega.
„Kas me peaksime selle pärast otsuste tegemise lõpetama, et aasta pärast on valimised,“ küsis Sapin Europe1 raadioprogrammis. „Kui me poleks midagi teinud, oleksime saanud selle pärast kriitikat, et me tööstusel hääbuda laseme.“
Riigil on Alstomis 20% osalus. 2003. aastal aitas riik 10 miljardi dollari suuruse paketiga Alstomi pankroti äärelt tagasi. Tooma oli see Euroopas suurim riiklik päästepakett.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Prantsuse Alstom ja Saksa Siemens liidavad oma rongitootmise üksused, kirjutab Financial Times.
Leedu ajalehe Verslo Žiniose andmetel otsis Leedu keskkriminaalpolitsei läbi endise Leedu Energia juhi Rymantas Juozaitise kodu. Põhjuseks on Eestis Auvere elektrijaama ehitamist alustanud prantsuse energiatootja Alstomi altkäemaksuskandaal, mille vastu tunnevad huvi ka Suurbritannia võimud.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.