„Me teame väga hästi, et meie kuvand tööandjana pole eriti hea,“ ütles McDonald’si Baltikumi turundusjuht Toomas Verrev täna Äripäeva kaubanduse aastakongressil. Selle muutmiseks teeb McDonald’s iga päev tööd.
- McDonald’si Baltikumi turundusjuht Toomas Verrev Foto: Raul Mee
Verrev rääkis, et McDonald’si maine kehva tööandjana kumab läbi kõikjalt. „Näiteks kui ütlesin sõpradele, et lähen sinna tööle, arvasid paljud, et teen nalja. Nad mõtlesid, et näe – tegi mis tegi, aga ikka lõpetas McDonald’sis,“ rääkis ta.
Samuti on tekkinud käibele isegi sõna McJob, mis tähendab madalapalgalist tööd, mis kuhugi ei vii. Verrev lisas, et kui nad noorte käest küsisid, mida nad oma töökohalt ootaksid, vastati, et kõige olulisem on hea meeskond ja keskkond. „Kui aga küsisime, miks nad McDonald’sisse tööle ei tule, vastati, et siin töötavad luuserid,“ ütles ta.
Sellise stereotüüpse arvamuse muutmiseks otsustas McDonald’s teha kampaania, kus pani reklaamiplakatile oma töötajad eesmärgiga, et tekiks samastumise efekt. Reklaamiplakatitel seisis kiri stiilis „Õpin Mereakadeemias ja töötan McDonald’si restoranis – kas ma olen luuser?“
„See oli huvitav kampaania, mis tekitas palju vastukaja. Mõte jõudis sihtgrupile kohale,“ ütles Verrev. Oma töötajate kasutamine reklaamis oli tema sõnul kaval ka seepärast, et McDonald’s on globaalne ettevõte, kellel puudub Baltikumis Steve Jobsi taoline esindaja.
Verrev lisas et hetkel on McDonald’sil Baltikumis 33 restorani, enam kui 1500 töötajat ja 3,6 miljonit klienti. „Meil on vaja inimesi, kes neid miljoneid teenindaks ja kes teeksid seda hästi,“ ütles ta.
Tema sõnul annab McDonald’s töötajatele võimaluse karjääri teha. Näiteks 70% ettevõtte kontoritöötajatest alustas Verrevi sõnul kunagi McDonald’si leti tagant. „Alguses töötajalt väga palju ei nõuta, kuid ta võib jõuda kaugele,“ ütles ta.
Heade ettevõttesiseste karjäärivõimaluste tõttu on McDonald’si töötajate vahel tema sõnul tekkinud naljatlev ütlus, et võib-olla McDonald’sis ikka parem töötada kui mõnes idufirmas, mis ei pruugi kunagi eduni jõuda.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.