Jaapani teadlased kohtuvad Eesti teadlaste ja ettevõtetega, et aidata Jaapani tootjatel teha paremaid soojuspumpasid.
- Kütteseadmeid tootvaid jaapanlasi huvitab karmima kliimaga Eesti kogemus. Foto: Raul Mee
Eestisse saabus Jaapani soojustehnoloogia uuringute keskuse delegatsioon, et vaadata, kuidas Eestis kasutatakse soojuspumpasid. Info läheb sealsete ettevõtete tootearendusse nagu Panasonic, Toshiba ja Mitsubishi.
Jaapanlasi võõrustava ettevõtte Bestair tegevjuhi Ramol Oja sõnul on see detailirohke teadus- ja arendustegevus. „Mis puutub soojuspumpadesse, siis on Jaapani tootjad maailmas kõige tugevamad, aga kuna jaapanlased on täpne ja teaduspõhine rahvas, siis tahavad nad seda veelgi täpsemini suunata,“ ütles Oja.
Oja sõnul on Jaapani teadlaste jaoks oluline, et tooted sobiksid võimalikult hästi siinsesse kliimavööndisse ja nad saaksid kasutada teaduspõhist infot, et tooted oleksid tõhusamad ja ka keskkonnasäästlikumad. „Nende arvamust hinnatakse - selles mõttes on see väga kaalukas delegatsioon, et see koosneb ülikoolide professoritest, teadlastest, doktoritest.“
Ta ütles, et jaapanlased on tootearenduses altid arvestama ka edasimüüjate ettepanekutega. „Kui meiesugused diilerid teevad tootmisettepanekuid, siis oma arvestustes Panasonic teeb oma teadlastega ise kalkulatsioonid, et kas selline asi on üldse teostatav. Ja see organisatsioon analüüsib selle mõistlikkust keskkonnasäästlikkuse osas vaadatuna samuti,“ selgitas Oja.
Jaapani delegatsioon tutvus ka meremuuseumiga, millel on ainulaadne küttesüsteem. Jaapani teadlased tahtsid teada, kuidas talletatakse soojusenergiat pea kümne meetri kõrguste lagedega muuseumis.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?