Nordea Eesti juhi Gerd Mülleri sõnul ei ole Nordeas kriisi. Müller lisab, et pank ei pea ametiühingute nõudmisi Eesti tööjõuturule vastavateks.
- Nordea Eesti juht Gerd Müller ei pea hetkeolukorda Nordeas, kus töötajad Rootsi peakontori ees piketeerivad, kriisiks. Foto: Indrek Susi
Nordea ja selle töötajate vaheline tüliõun ei taha kuidagi vaibuda. Töötajad käisid protestimas Rootsis Nordea pankakontori ees, kus nõutakse grupi töötajate võrdset kohtlemist ning töötajatega läbirääkimiste jätkamist Eestis. Nordea Eesti juhi Gerd Mülleri sõnul on nende nõudmised Eesti töötegijate kohta liiga suured.
Möödunud nädalal kirjutas
Gerd Müller kirja ka panga töötajatele, kus tõi välja nõudmisi ametiühingute usaldusisikute ja boonuste osas. Panga usaldusisikute sõnul sisaldas see kiri aga faktivigu ja teadlikult moonutatud infot, et neid halvas valguses näidata. Ning et tavapärasest suurem kompensatsioon puudutas ebaseaduslikku vallandamist, nii nagu
pank vallandas möödunud aastal endise ametiühingute usaldusisiku Hannes Veskimäe.
Küsimustele vastab Nordea Eesti juht Gerd Müller:
Milline võiks olla kiire lahendus tekkinud kriisile Nordea Eestis?
Nordea Eestis ei ole kriisi, me oleme just lõpetanud eduka 2016. majandusaasta ja vaatame lootusrikkalt tulevikku. 2017. aasta suurimaks väljakutseks saab uue panga tegevuse alustamine. Kollektiivlepingu läbirääkimiste võimaliku jätkamise osas konsulteerime riikliku lepitajaga. Pank ei ole oma arvamust ametiühingute poolt esitatud nõudmiste osas ümber hinnanud ja peab neid Eesti tööjõuturule ja äripraktikale mittevastavaks.
Kuidas asjad nii kaugele on läinud, et töötajatega enam läbi ei räägita ja nad piketeerivad Rootsi Nordea kontori ees? Miks lasite asjadel nii kaugele minna?
Nii ametiühingud kui pank esitasid läbirääkimiste käigus oma versiooni kollektiivlepingu tekstist, kuid selle üle peetud läbirääkimised ei andnud pooli rahuldavat tulemust. Poolte seisukohad on jätkuvalt väga erinevad, lisaks seab käimasolev ühinemisprotsess pangale piiranguid pikaajaliste kohustuste võtmisel. Nordea lugupidamine kõigi oma töötajate suhtes ja soov olla hinnatud tööandja on olnud ajas muutumatu. Töötingimusi ei ole muudetud.
On võimalik, et Eestis tuleb Nordea töötajate streik. Kuidas te sellesse suhtute? Kuidas pank streigiks valmistub?
Suhtume streiki taunivalt ja peame seda ettevõtte mainet kahjustavaks ning konkurentsivõimet halvendavaks. Juhul kui ametiühing viib tõesti täide oma ähvarduse ja otsustab korraldada streigi, teeb Nordea kõik selleks, et klientide teenindamine ei katkeks. Kindlasti langeb sellises olukorras suurem töökoormus streigis mitteosalevatele töötajatele. Pank kannab hoolt selle eest, et nende lisatöö saaks hästi ettevalmistatud ja organiseeritud. Klientide rahulolu ja turvatunne on Nordea jaoks väga oluline. Me teeme kõik selleks, et seda mitte ohtu seada.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.