Lähima kümne aasta jooksul kaob robootika arengu tõttu kogu maailmast kümneid miljoneid töökohti ning see käivitab negatiivsete sündmuste ahela, kirjutab ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo.
- Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo Foto: Raul Mee
„Sotsiaalne lõhestumine, sissetulekute ebavõrdne jaotus ja riikidevahelise koostöö vähenemine toovad kaasa solidaarsuse kadumise, rahulolematuse, sotsiaalse tõrjutuse ja seejärel juba meeleavaldused. Need on trendid, mis ei lähe Eestist mööda,“ kirjutab ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo 26. jaanuaril ilmunud Äripäeva tööstuse erilehes.
„Eksperdid tõdevad, et ülemaailmset stabiilsust ohustab ka neljas tööstusrevolutsioon ehk uute tehnoloogiate rakendamine. Lähima kümne aasta jooksul kaob robootika arengu tõttu üle maailma kümneid miljoneid töökohti. Uus tehnoloogia loob uusi võimalusi, kuid toob kaasa ka uusi muresid,“ ütleb minister.
Palo lisab, et tulevik on nende päralt, kes tootmist automatiseerivad, uusi tooteid loovad ning nutikate masinatega töötada oskavad. „Tööjõukulude kiire kasvuga kohanemine on Eesti tööstuse üheks suuremaks väljakutseks. Ja tööjõukulusid tõstab ka tõsiasi, et kvalifitseeritud tööjõudu lihtsalt pole. Kui riik saab tööstusettevõtjaid toetada vajaliku tööjõu koolitamisega, siis ettevõtja ise võiks mõelda, kuidas rutiinset tööd automatiseerida ja ressursse paremini kasutada,“ jätkab Palo.
„Riik tahab innustada ettevõtjaid liikuma väärtusahelas edasi.Tööstuse digitaliseerimise toetamiseks oleme ette näinud 13 miljonit eurot. Lisaks eraldas uus valitsuskoalitsioon digimajanduse arendamiseks lisavahendeid 20 miljoni ulatuses. Nii et lisaks headele mõtetele, on õnneks olemas ka vahendeid, et panna riigi poolt õlg alla meie tööstuse liikumisel väärtusahelas ülespoole,“ lisab ta.
NB! Minister Urve Palo esineb ettekandega „Mida tähendab tark tööstus Eesti riigi jaoks?“ 10. märtsil toimuval konverentsil „Tark tööstus: Industry 4.0 Eestis“. Loe lähemalt SIIT.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.