Iga paari aasta tagant kaasame raha, palkame rohkem inimesi, kaasame uuesti raha ja palkame jälle inimesi, kirjeldas Pipedrive’i kaasasutaja Martin Henk Gaselli kongressil oma ettevõtte edulugu.
- Pipedrive’i kaasasutaja Martin Henk Gaselli kongressil. Foto: Andres Haabu
Kõik algas otsusest ehitada selline tarkvara, mis müügiinimestele ka päriselt meeldiks. „Ja kuna meil polnud parasjagu midagi paremat teha, siis me tegimegi seda, saime edukaks ja kahekordistame ennast igal aastal.“ Tänaseks on viie asutajaga Pipedrive’il üle 200 töötaja ja 30 miljonit dollarit rahastust.
Aga algus oli raske. Esimene aasta: tarkvara oli valmis, aga kasvu ei mingit. Iga kuu tuli kümme klienti, igaüks maksis 19 eurot kuus. „No ei olnud eriti hea äri,“ tunnistas Henk. „Meil oli kontoris mürakast, mis teatas, kui raha tuli. Aga see ei seganud mitte kedagi, sest raha tuli vähe.“
Tegid siis Pipedrive’i omad uue ilusa veebilehe ja parandasid toodet. Leidsid oma hääle ja tooni, parandasid prooviperioodi kogemust. „Hakkasime ka jälgima, kui palju teenust päriselt kasutatakse,“ meenutas Henk. „Kui märkasime, et kasutatakse vähe, saatsime kirja ja küsisime, kuidas saame aidata. Selle suure töö tulemusena saime… ikka kümme uut klienti kuus!“
Vähem infot on parem
Siis otsustas Henk koos teiste asutajatega minna kiirendisse. Prooviti mitut, aga kuskile sisse ei saadud. Juba kaaluti allaandmist, ehkki tahtmine oli ikka gaas põhja panna. „Siis tuli pähe, et on olemas Silicon Valley,“ jutustas Henk. „Seal on inimesed, kes teavad, kuidas asju tehakse, ja seal on raha ka.“ Pipedrive sai sisse kiirendisse nimega Angel Pad, millest asutajad polnud varem midagi kuulnud.
- Pipedrive’i kaasasutaja Martin Henk Gaselli kongressil. Foto: Andres Haabu
Gaselli kongress
Gasell on kiiresti kasvanud ettevõte, kes on kasvatanud viimase kolme aasta jooksul käivet ja kasumit vähemalt 50%. Gaselli kongress on tunnustus ja inspiratsiooniüritus gaselliettevõtetele.
Konverentsil esinevad Bo Henriksson, Jevgeni Kabanov, Helen Sildna, Priit Salumaa jpt.
Gaselliliikumist toetavad LHV ja Markit.
Pärast aega kiirendis ei olnud toodet vaja eriti muuta, küll aga oli vaja muuta turundust. „Selgus, et asi on tehniliselt lahe, aga teda oli liiga lihtne proovida,“ rääkis Henk. „Jama oli selles, et me ei küsinud kasutajatelt meiliaadressi: nad proovisid teenuse ära, läksid minema ja ei tulnud tagasi.“
Veel õpiti kiirendis, et tark on kitsendada valikut ja seadeid, teha kliendi eest osa valikuid ise ära. „Meie kodulehel oli liiga palju juttu,“ jagas Henk kogemust. „Võtsime palju asju maha, isegi firma logo võtsime ära. See väiksema infoga leht töötas palju paremini.“
Angel Padi abiga sai Pipedrive palju tähelepanu juurde. Ettevõte hakkas saama iga kuu sada uut klienti.
Ja kärakast pandi kontoris kinni, sest see hakkas inimesi segama.
Hengi sõnastatud edu õppetunnid
1. Hea on ehitada asju, mida ise hästi tunned.
2. Keeruline on minna globaalseks, kui jääd Tallinna.
3. Bränd, keel ja toon on olulised. Tähtis on, et oled kliendiga sõbralik.
- Pipedrive’i kaasasutaja Martin Henk Gaselli kongressil. Foto: Andres Haabu
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.