Joogitootja A. Le Coq teatas, et nende mullune kogumüük oli üle 121 miljoni liitri, langedes aastaga 2%. Müügi languse Eestis aga korvas jõuline uutele turgudele sisenemine.
- A. Le Coqi eksport kasvas 42 protsenti. Foto: Andras Kralla
Eesti-siseses müügis oli
A. Le Coqil mullu võrreldes 2015. aastaga nõrgem tulemus eelkõige õlle ning lahja alkoholi kategoorias, mis langes aastaga 6%, teisel poolaastal isegi üle 10%. Müügi languse korvas 42% ekspordi kasv, mille tõi uutele turgudele sisenemine ja Läti piirikaubanduse elavnemine, märkis A. Le Coq pressiteate vahendusel.
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on õlle ja lahjade alkohoolsete jookide turg Eestis juba mitu aastat languses, mis kajastub ka ettevõtte müüginumbrites. Noobi hinnangul on Eestis müügi languse taga Läti piirikaubanduse elavnemine, mis andis oma panuse ka A. Le Coqi ekspordi suurenemisesse.
Teistes tootekategooriates kasvas ettevõttel veel vee (+7%) ja kalja (+1%) müük. Muud tootegrupid jäid 2015. aastaga samale tasemele või langesid veidi.
A. Le Coq märgib, et on Eesti toiduainetööstuse sektori suurim maksumaksja, tasudes eelmisel aastal 44,2 miljonit eurot riiklikke makse, sh 25,9 miljonit eurot aktsiisi ja 18,3 miljonit eurot muid makse (tulumaks, tööjõumaksud, käibemaks).
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.