• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.03.17, 21:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Indoneesia ja Tšehhi võivad saada Hyperloopi

Indoneesia pealinn Jakarta, mis on tuntud oma kohutava liikluse poolest, võib kasutama hakata Hyperloopi.
Üks nägemus Hyperloobi kapslist
  • Üks nägemus Hyperloobi kapslist Foto: EPA
Hyperloopi tehnoloogiat arendav Hyperloop Transportation Technologies (HTT) teatas, et kaalub võimalust Jakartasse Hyperloop ehitada. Praegu on käimas küll veel uurimistöö, kusjuures kaalub HTT Hyperloopi võimalust ka Slovakkia pealinna Bratislava ning Tšehhi pealinna Praha ning ka Brno vahel. Nii-öelda jätkusuutlikkuse uuring läheb HTTle maksma 2,5 miljonit dollarit.
Hyperloopi ideega tuli Tesla asutaja Elon Musk lagedale mõni aasta tagasi. Hyperloopi idee seisneb selles, et rajatakse sõidukite transpordiks tunnel, kus on peaaegu täielik vaakum. Tunnelis saab kapslis olles väga suurel kiirusel ühest kohast teise sõita.
TomTomi välja antud edetabeli alusel on Jakartas maailma üks kohutavamaid liikluseid.
HTT juht Bibop Gresta märkis, et Jakartat kaalub ettevõte eeskätt seetõttu, et linnas on rahvastiku tihedus äärmiselt suur ning Hyperloop võiks sellistes kohtades olla inimestele suureks abiks, et ühest kohast teise liikuda.
Ühtlasi on HTT juba jõudnud välja arvutada ka Hyperloopi ajalise kasu. Kui teekond Jakaratast Yogyakartasse võtab autoga aega umbes 10 tundi, siis Hyperloopiga läheks vaid 25 minutit.
Äripäev kirjutas möödunud aasta septembris, et ka Soome linna Salo puhul on kaalutud Hyperloopi tehnoloogia kasutuselevõttu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele