Unusta teadmine, et 20% klientidest toovad 80% tulu – soovitab juhtimismõtleja professor Alf Rehn, kes esines turunduskonverentsil Password.
- Alf Rehni sõnul ei tule mugavustsoonis püsijatel asjad enam välja.
Tema sõnul on uus Pareto-loogika on hoopis selline, et 0,5% klientidest võib tuua 90% tulu. „See tõestab, et vähemustes peitub võlu,“ lisas ta.
Rehn tõi näite oma elust: “Enamik tänapäeva kampaaniaid on suunatud mulle ja mu pojale, kes on 21aastane – valge keskklass, kellel peaks justkui raha olema. Minul on aga ohtralt võlgu ning pojal pole lihtsalt raha. Kellel aga on palju raha, on minu vana ema, kuid turundajad eiravad teda täiega, sest meid on niimoodi treenitud, et vanainimestel pole nagunii raha ja targem on neid mitte torkida.“
Rehni sõnul on kõik ühel nõul, et maailm on muutunud: toimuvad ootamatud nihked tarbijate eelistustes ja trendides, aga turundajad kipuvad tulevikule mõeldes keskenduma tuttavale stsenaariumile ning toetuma strateegiaid luues senistele teadmistele, kogemustele ja üldistele soovitustele.
Rehni sõnul on see aga täielik bullsh* t. Miks? “Esiteks on mingite soovituste või parimate praktikate järgi tegutsemine lihtsalt mugavusstsoonis püsimine, mis ei anna enam tulemusi. Me ei saa rääkida tulevikust kui ennustavast nähtusest. Tulevik ei kulge enam nende mudelite järgi, mida hetkel nii loogiliseks peame – kõik muutub ja areneb nii kiiresti, et pole võimalik ennustada tarbijatrende kui praeguse lineaarset edasiarendust.“
Millise lahenduse Rehn pakub, loe teemaveebist
Best Marketing.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”