Ettevõtete ja majapidamiste hoiuste maht suurenes veebruaris tempokalt, kasvades aastatagusega võrreldes peaaegu 10%, teatas Eesti Pank.
- Viljapõld Foto: PantherMedia/Scanpix
Majapidamiste hoiuste maht, mis veebruaris suurenes ligikaudu 116 miljoni euro võrra, kasvas aastatagusega võrreldes 8%. Ettevõtete hoiuste maht oli veebruari lõpus 11% suurem kui aasta tagasi.
Eesti ettevõtete ja majapidamiste laenu- ja liisinguportfelli maht suurenes veebruaris 57 miljoni euro võrra 17,2 miljardi euroni, mis on 6,3% rohkem kui samal kuul aasta tagasi.
Ettevõtete poolt Eestis tegutsevatest pankadest ja liisingufirmadest võetud laenude ja liisingute kasv 2017. aasta alguses pisut aeglustus, kuid püsis kiire.Veebruaris oli ettevõtete laenu- ja liisinguportfelli maht 6,8% suurem kui aasta tagasi.
Samas on ettevõtete laenamine välismaalt ja mujalt kui pankadest ja liisingufirmadest vähenenud ning ettevõtete koguvõlg ei ole eriti muutunud. Uusi laenusid ettevõtetele on aasta kahel esimesel kuul antud vähem kui aasta tagasi.
Kodulaenude kasvutempo püsib
Eluasemelaenude portfell kasvas veebruaris sama tempoga mis jaanuariski, olles kuu lõpus 5,6% suurem kui aasta tagasi.Veebruaris anti uusi eluasemelaenusid 76 miljoni euro väärtuses ehk ligikaudu 10% suuremas mahus kui samal ajal aasta tagasi. Kasvas nii lepingute arv kui ka keskmine väärtus.
Autoliisingu kasv aasta esimestel kuudel pisut aeglustus, kuid on endiselt kiire (veebruaris aasta võrdluses 14%). Arveldus- ja krediitkaardilaenude maht kasvas veebruaris aasta võrdluses 1,2%.
Pikemat aega viivises olevate laenude maht veebruaris pisut kasvas, nagu jaanuariski, kuid jäi endiselt väikeseks.Üle 60 päeva viivises olevate laenude maht suurenes veebruaris 188 miljoni euroni. Suhtena laenuportfelli on pikemat aega viivises olevate laenude maht jäänud väikseks, moodustades veebruaris 1,2% laenuportfellist.
Hoiuste maht kasvas veebruaris aasta võrdluses kiiremini kui pankade laenuportfell.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.