• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • 06.04.17, 09:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jüri Mõis: Nordical on asjad pea peal

„Nordica, kuidas teie 2019 kasum muidu määramatus maailmas täna nii selge on?“ on ettevõtja Jüri Mõis hämmingus, lugedes Nordica juhatuse liikme Ahto Pärli sõnumit Äripäeva lugejatele.
Ettevõtja Jüri Mõis.
  • Ettevõtja Jüri Mõis. Foto: Raul Mee
infopank
Vaata ka Infopangast
Nordic Aviation Group AS
Pärl kirjutas, et lennufirma Nordica plaanib selle aasta lõpetada praegusest väiksema kahjumiga ning jõuda 2019. aastal kasumisse.
„Oleme avalikult lubanud 2017. aasta lõpetada juba oluliselt väiksema kahjumiga, ligikaudu 6 miljoni euro juures, mis peab järgmisel aastal veel poole võrra langema,“ kirjutas Pärl. „2019. aasta eesmärk on juba jõuda jooksvasse kasumisse. Usume lubatusse ikka ning selle aasta esimesed kuud on meie usku pigem suurendanud kui vähendanud hoolimata oluliselt kõrgemast kütusehinnast. Need eesmärgid saavutame ettevõtte kasvu ja ühikukulude vähenemise abiga.“
Mõis leiab, et artiklis on asjad pea peale keeratud. „Raske küsimus sellele mäesuusavarustuse firmalt nime laenanud lennundusettevõttele kõlab nii: milline on teie omakapitali tootlus?“ põrutab Mõis ja jätkab: „Hiljuti, s.t 2015 investeeriti suur hunnik riigi raha raha ja tambiti peale suuri kahjumeid, ja tulevikuks lubavad ühel aastal natuke kasumit näidata?! Lennunduskonjunktuuri ei oska määrata, liinid pole teada, konkurentide kavatsusi ei tea, kütusehinna prognoose ei saa koostada, aga kasum - palun väga!“
Reklaamartiklite asemel võiks ettevõtte kodulehel olla majandusraportid, mis peaks olema riigiettevõtte jaoks reegel, märgib Mõis.
„Juhtkonda sooviksin aga olemasolevates oludes ka kiita - Adrian Airwaysisist LOTiks saamine oli väga mõistlik ja tõi ka näiteks minu nende klientide hulka tagasi. Kui nad Nordica brändi ka maha jätaksid ja riigikassast 15 uue lennuki jaoks raha küsima ei kavatse minna, siis pole hullu midagi, annavad ikkagi inimestele tööd,“ leiab Mõis.
Tema sõnul oli, on ja jääb Ida-Euroopa regiooni kaks elujõulist lennufirmat, Finnair ja Turkish. „LOT on suurte lootuste ja ambitsioonidega, kuid eks me mäleta ka Czech Airlinesi ambitsioonikust ja kolm korda päevas Tallinnasse lende,“ on Mõis skeptiline. „Näe, leedukatel seevastu polegi oma lennufirmat ja lendavad rahulikult edasi, ilma et riigi raha kuluks.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele