Helsingi sadam ootab huviga Tallinna Sadama erastamist, et endale osa ettevõttest soetada, kirjutab Soome tehnoloogiaajakiri Tekniikka & Talous.
- Tallinki laev Helsingi sadamas Foto: Raul Mee
„Jälgime suure huviga asja (erastamise – toim) ümber käivat arutelu,“ lausus Euroopa suurimaks reisisadamaks pürgiva Helsingin Satama Oy juht Kimmo Mäki ajakirjale. Eesti plaanib börsile viia 30% sadama aktsiatest.
Erinevalt Eestist on enamik Soome sadamaid erakätes. Hea näide kahe riigi sadama koostööst on Kvarkenhamnar Ab, mis on Soome Vaasa sadama ja Rootsi Umeå sadama omanduses. Mäki on veendunud, et ka Tallinna ja Helsingi sadama koostööl oleks positiivne mõju.
Mõlema sadama aastane käive on samas suurusjärgus, 100 miljonit eurot. Soomlased rehkendavad Helsingi sadama bilansiliseks väärtuseks 600 miljonit ja Tallinna Sadama omaks 500 miljonit eurot.
Mullu napilt 5 miljoni eurost kasumit näidanud Helsingi sadamal Tallinna Sadama ostuks raha poleks, seetõttu oleks päevakorral osaluse vahetamine mõlemas ettevõttes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.