• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 19.06.17, 14:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurent: käib Lemminkäineni päästmine

Lemminkäineni ja YITi liitmine on konkurendi silmis puhtalt kartelli kuulumise eest trahvi saanud Lemminkäineni vee peale upitamine.
KMG Inseneriehituse ASi omanik Indrek Pappel usub, et YIT on tugevama rollis.
  • KMG Inseneriehituse ASi omanik Indrek Pappel usub, et YIT on tugevama rollis. Foto: Andras Kralla
“Kõrvalt vaadates tundub, et see on Lemminkäineni päästeoperatsioon,” ütles Lemminkäineni konkurendi KMG Inseneriehituse omanik Indrek Pappel. “Minule jääb mulje, et YIT võttis Lemminkäineni üle.”
Pappel kahtlustab, et Lemminkäinenile oli saatuslik asfaldikartelli kuulumise tõttu saadud trahv. Nimelt tuli eelmisel aastal otsus, et Lemminkäinen peab Soome riigile tasuma 20 miljonit eurot. Läinud sügisel jäi Lemminkäinen teiste Soome tee-ehitajatega süüdi asfaldikartellis – ettevõtted küsisid aastaid tagasi erinevatel objektidel asfaldi eest liiga krõbedat hinda. Kokku said ettevõtted trahvi 35 miljonit eurot.
Ennustasid müüki
“Ilmselt on neid maksekohustusi raske täita. Arvan, et selline samm oli natuke oodatav. Aktsionäridel on võimalik jätkata ilma, et raha on sisse vaja panna ettevõttesse,” ütles Pappel, kes on viimasel ajal kuulnud turult arvamusi, et arvatavasti läheb Lemminkäinen raskuste tõttu müüki.
Pappel võrdles kahte firmat. YIT on tema silmis stabiilne ja konservatiivne ettevõte, kes teeb palju omaarendusi. Seevastu Lemminkäinenil on portfellis palju “pakkumispõhist”, mistõttu on firma finantsid nõrgemad olnud.
Eestis on Lemminkäinen käitunud aga väga agressiivselt. “Pahatihti on nendel olnud väga madalad hinnad, mis on riigihangetel määrava tähtsusega. Mõnikord ei oskagi aru saada, kuidas on võimalik töö nii madalate hindadega ära teha, aga nad on alati sellega hakkama saanud. Nad ei ole üheltki objektilt põgenenud,” rääkis Pappel ja nentis, et ilmselt suudab Lemminkäinen miinuses objekte ette võtta tänu oma grupi suurusele.
YIT tugevama rollis
Pappel usub, et tugevama, YITi strateegia jääb nüüd peale. “Võib-olla võetakse vunki pakkumisturul maha ja püütakse minna public private partnershipi, tee- ja infrahooldusesse, kus on pikaaegne raha,” oletas ta. “Varem on ka YIT olnud infras tugev, kuid vahepeal on nad sellest väljunud, kuid praegu tundub, et Lemminkäineniga ühinemisega on ta taas infrasse sisenemas.”
Seega näeb YIT, et turg elavneb, näiteks on ees Rail Balticu ehitamine. Pappeli sõnul on Rootsi ehitajatel juba praegu teada järgneva kümne aasta ehitusportfell, sest riigi tellimusi on sedavõrd palju. Suuri muutusi Eesti turule Pappel ühinemise järel ei ennusta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele