„Arvan, et neile makstakse preemiat – kes suudab rohkem ridu toota, see saab ka rohkem raha,“ kritiseeris uusi seadusi tootvaid ametnikke autovedajate liidu juht Toivo Kuldkepp.
- Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp leiab, et seadusi muudetakse liiga tihti. Foto: Andres Haabu
„Mida siin mõelda? On tunne, et käib võistlus: milline ametkond suudab rohkem seadusi toota. Küll tolliseadus, küll transpordiseadus… Eelmisi seadusi pole veel jõutud rakendada, aga nemad mõtlevad juba uusi välja… Arvan, et neile makstakse preemiat selle eest, et nad toodaksid uusi regulatsioone. Said valmis midagi arusaamatut ja võid raha kasseerida,“ ironiseeris Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) juht Kuldkepp, pidades silmas 19. juunil algatatud autoveoseaduse uue eelnõu arutelu.
Mida sisaldab eelnõu?
Autojuhil kaob kohustus kanda riigisisestel veosevedudel kaasas veo õigust tõendavaid dokumente.
Suureneb vedaja vastutus, luuakse veose saatja väärteomenetluslik vastutus. Täna vastutab väärteomenetluse mõttes saatjapoolse veose nõuete rikkumise eest autojuht või vedaja.
Politsei võib taotleda väärteomenetluse raames aresti autojuhile, kes on jätnud raskete autoveoalaste õigusrikkumiste eest määratud rahatrahvi tasumata. Meede on oluline eelkõige välisriikide autojuhtide puhul, kes on jätnud trahvid tasumata ning kellele täitemenetlus ei kohaldu.
„See on mingi Euroopa haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima. 20-30 aastat tagasi määratleti isegi banaani kuju ja kõverust. Seal lihtsalt töötab liiga palju inimesi, kellest igaühel on vaja jätta maha märk, et õigustada oma olemasolu,“ jätkas Kuldkepp.
Õigustatud muudatused
Kuldkepp nendib, et iseenesest pole tal autovedude seaduse muudatuse vastu midagi – selles on arvestatud ka ERAA arvamuste ja ettepanekutega, nii et võib välja tuua ka üht-teist positiivset. „Positiivne on see, et vastutus lasub nüüd ka kaubasaatjal. Kui ma ei eksi, siis praeguses seaduses puudub isegi teoreetiline võimalus, et kaubasaatjal oleks mingigi vastutus,“ selgitas Kuldkepp. „Muidugi, korralik autovedaja ei pane mingi hinna eest saatjat raskesse olukorda ja järgib kõiki reegleid, töö- ja puhkerežiimi jne. Kuid nüüd, kui kaubasaatja nõudmiste tõttu on tekkinud ebameeldiv olukord või ta ei ole edastanud vedajale lasti kohta olulist infot - vedaja pole ju keemik! -, siis vastutab saatja. See on hea,“ kommenteeris Kuldkepp.
Siiski pole nii sage seaduste muutmine ERAA juhi sõnul õigustatud. „Me peame juba ise olema pooleldi juristid! Mõelge autojuhtide ja väikeettevõtjate peale – me ei saa nõuda, et nad oleksid seitse tarka ja teaksid kõiki selle maailma asju,“ ütles Kuldkepp.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.