Riigifirma EVR Cargo juhatuse äriplaan on võtta laenu ja tellida Venemaa tehastest 35 miljoni euro eest konteinerplatvorme ja poolvaguneid ning hakata sealset vagunipõuda ära kasutades neid suurfirmadele välja rentima.
- EVR Cargo tegeleb raudteeveo ja seadmete rendiga. Foto: Erik Prozes
Plaani järgi ostetaks kahelt Venemaa tehaselt 600 konteinerplatvormi ja 400 poolvagunit ning riskide maandamiseks loodaks Venemaal EVR Cargo tütarfirma, mis hakkab vaguneid välja rentima, kirjutab
Postimees.Poliitikud ja raudtee-eksperdid peavad EVR Cargo avantüüri Venemaal üliriskantseks investeeringuks. „Kui keegi oleks tulnud minu käest küsima idee kohta 15 aastaks Venemaale transiidivaldkonda investeerida, ma oleks ta tõenäoliselt uksest välja visanud,“ kommenteeris reformierakondlasest endine majandusminister
Kristen Michal väljaandele.
Pikalt Venemaa transiidiäriga kokku puutunud Alexela Grupi juht Andreas Laane ütles, et maksumaksja raha investeerimine ebastabiilsele Venemaa turule on Eesti riigifirmade ajaloos pretsedenditu samm, mis annab tööd ja raha vaid Venemaa tehastele, terminalidele ja raudteevedajatele. „Nemad on selgelt võidus. Eesti maksumaksjale jäävad aga kõik riskid, mis on sarnased lotomängu või kasiinoskäimisega,“ märkis ta.
Loe lähemalt
Postimehest.
EVR Cargo juht: me ei saa riske karta
EVR Cargo juhatuse esimees
Raul Toomsalu ütles Ärilehele, et nad pole veel otsustanud Venemaale tütarfirma loomist ning Venemaaga vaguniäri ajamine pole neile midagi uut. Juba praegu on EVR Cargol välja renditud 1000 vagunit ning enamus neist Venemaale.
Toomsalu sõnul pole tal probleemi selgitada kriitikutele, kuidas nende äriplaan riskide maandamist Venemaaga äri tegemisel ette näeb. Lihtne on öelda, et on rublarisk ja poliitilised riskid, aga meil on eurolepingud, mida sõlmime Vene firmade Euroopa Liidu süsteemis toimetavate tütarfirmadega, rõhutas Toomsalu.
"Me ei saa ka ainult riske karta, siis ei tohiks meil Venemaaga olla üldse raudteeühendust. Paraku oleme aga ühes süsteemis. Alates 2014. aastast on lääne ettevõtete investeeringud Venemaale järjest kasvanud, mitmed lääne firmad on sinna tagasi pöördunud," rääkis Toomsalu.
Tänane Postimees kirjutas, et EVR Cargo plaanib investeerida 35 miljonit eurot vagunite ostuks, esialgu tahetakse 17,8 miljoni eurose laenurahaga osta Venemaa tehastest juurde 300 konteinerplatvormi ja 200 poolvagunit.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.