• OMX Baltic−0,37%268
  • OMX Riga0,67%878,89
  • OMX Tallinn−0,4%1 709,66
  • OMX Vilnius−0,2%1 038,87
  • S&P 5000,57%6 021,63
  • DOW 300,28%44 860,31
  • Nasdaq 0,63%19 174,3
  • FTSE 100−0,4%8 258,61
  • Nikkei 225−0,87%38 442
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%110,64
  • OMX Baltic−0,37%268
  • OMX Riga0,67%878,89
  • OMX Tallinn−0,4%1 709,66
  • OMX Vilnius−0,2%1 038,87
  • S&P 5000,57%6 021,63
  • DOW 300,28%44 860,31
  • Nasdaq 0,63%19 174,3
  • FTSE 100−0,4%8 258,61
  • Nikkei 225−0,87%38 442
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%110,64
  • 27.07.17, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naised ühisrahastuses edukamad

Naiste ühisrahastuse kampaaniad on meeste omadest edukamad, näitab värske ülemaailmne uuring. See näib paika pidavat ka Eestis, ehkki siin on naiste juhitud projekte veel vähe.
Uuring väidab, et naiste korraldatud ühisrahastuskampaaniad on edukamad.
  • Uuring väidab, et naiste korraldatud ühisrahastuskampaaniad on edukamad. Foto: PantherMedia/Scanpix
Täpsemalt jõuavad naiste veetud kampaaniad seatud eesmärgini märksa rohkem. Meeste omadest on naiste kampaaniad koguni 32% edukamad, näitab konsultatsioonifirma PwC värske uuring, kus oli vaatluse all enam kui 450 000 ühisrahastuskampaaniat kogu maailmast.
Projektidel, mille eesotsas oli naine, oli ka ühe toetaja antud summa suurem: kui meestele andis üks toetaja keskmiselt 83 dollarit, siis naiste projektidele anti keskmiselt hoogu 87 dollari eest, seisab uuringus.
Aga miks? Põhiline mõjur on konsultatsioonifirma hinnangul asjaolu, et ühisrahastus tõmbab traditsioonilisest finantseerimisest märksa enam naistest otsustajaid ligi ja annab neile võimalusi.
PwC tõi ka välja, et naissoost ühisrahastuse otsijate videotes ja projektikirjeldustes on märksa emotsionaalsem ja kaasavam keelekasutus. See aga läheb korda nii nais- kui ka meessoost toetajatele ning toob raha kaasamisel edu. Mehed kasutavad enamasti ametlikumat ärikeelt, nentis PwC.
Kas värskes uurimuses leitu peab paika ka Eestis? Hooandja kaasasutaja ning ühisrahastusplatvormi Fundwise vedaja Henri Laupmaa märkis, et on sarnast trendi kuulnud samuti mitmes uuringus.
Eesti kohta on midagi kindlat öelda aga veel vara. "Meie statistika on liiga väike veel, et selle pealt teha üldistusi – seni on olnud kaks naiste juhitud firmat, mida oleme rahastanud," rääkis Fundwise'i tegevjuht ja asutaja.
Naised paistavad silma ka mujal finantsalal. Näiteks on teadlaste kinnitusel naised meestest paremad investorid – nende keskmine portfelli tootlus ületavat meeste oma keskmiselt umbes 1% jagu. Seda tendentsi kinnitab ka Eesti – Tallinna börsi investorite seas läbi viidud uurimuses selgitas Kristjan Liivamägi välja, et riskiga korrigeeritud tootlust vaadates on naised meestest edukamad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:27
Videovalve – palju enamat, kui lihtsalt „lisasilmad“ ühe ettevõtte objektil
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele