Taxify kasvatas möödunud aastal käivet pea viis korda, tänavu on Hiina investori abil plaanis samasugune kasv.
„Eelmisel aastal avasime palju uusi turgusid, kus meil hakkas väga hästi minema, aga need olid aasta teises pooles ehk nende turgude täielik kasv kajastub tegevuses selle aasta jooksul,“ ütles Taxify kaasasutaja Markus Villig, viidates hea tulemuse kordamisele sel aastal.
Kuidas võiks käive kasvada sel aastal, kui teil on kambas Hiina investor?
Me tegime sel aastal esimeses kvartalis umbes sama käibe, mis kogu 2016. aasta jooksul kokku. Sel aastal prognoosime jälle 4-5-kordset kasvu.
Mida te tänu uuele investorile saate arendada ja ära teha?
Muidugi on uue investori peamine väärtus kapital. See võimaldab meil rohkem turundada ja teha rohkem boonuseid ja allahindlusi klientidele, mis kõik kiirendab kasvu. Teiselt poolt on lihtsalt kogemus. Kuna nad on meist mitu aastat ees ja Aasias liidrid, siis me saame nende äri- ja tehnoloogiakogemust ära kasutada. Ei pea nii palju ise vigu läbi tegema.
Milline on olnud tänavu sihtturgude osakaal?
Keskendume Euroopale ja Aafrikale. Praegu on meil see enam-vähem pooleks. Sel aasta jääb samaks.
Kas vaatate ka uute turgude poole?
Vaatame uusi turge, jah. Meil on plaanis laieneda Lääne-Euroopas mitmesse linna. Selle kohta tuleb meil juba järgmise kahe nädala jooksul uudiseid.
Kas Hiina investori kaasamine seab teile ka geograafilisi piiranguid?
Ei, praegu on lihtsalt meil endal huvi jääda Euroopasse ja Aafrikasse, peamiselt siia keskenduda. Siin me näeme kõige paremat turupotentsiaali. Näeme, et parem on kahes regioonis liidriks saada kui hajutada fookust liiga palju laiali.
Pane tähele
Taxify käive oli mullu pea 2,8 miljonit eurot. Aasta varem oli see veidi üle 610 000 euro.
Kahjum oli eelmisel aastal ligikaudu 50 000 eurot, aasta varem pea 550 000 eurot.
Kui palju ruumi näete Eestis laienemiseks?
Päris palju. Tegelikult on Eestis esiteks meil võimalik kasvatada turuosa ja teiseks kasvab kogu taksoturg Eestis päris kiiresti. Praeguse seisuga on taksondus ilmselt Tallinnas umbes 2% kogu linnaliiklusest, me näeme, et siin on seoses parkimistasude tõusuga pigem ruumi veel seda turgu kasvatada.
Kuidas on ettevõttel läinud pärast viimast hinnapoliitika muutust?
Üldiselt on läinud hästi. Nõudlus on tänu sellele tõusnud ja ka juhid teenivad rohkem, kui nad suudavad teha tunnis rohkem tellimusi. Suures osas me praegu kompenseerime ka hinnavahet juhtide jaoks. Juhtide seisukohast on see pigem positiivne muudatus olnud.
Milliseid plaane on veel?
Me kasvatame agressiivselt tiimi. Selle aasta lõpuks peaks meil Tallinnas olema tööl kuskil 150 inimest ja järgmisel aasta juba üle 200. See on see, kuhu suures osas hakkab ka kapitali minema. Otsime pidevalt inimesi.
Kas teil ei ole olnud raskusi sobiva tööjõu leidmisel?
Raskusi on igal firmal. Palgata võiks alati rohkem, kui neid on. Seetõttu me praegu otsime ka väga palju töötajaid rahvusvaheliselt. Eestis lihtsalt ei ole piisavalt tööjõudu, eriti programmeerijaid.
Praeguse seisuga on fookus sellel, et pigem toome välismaalt siia. Aga näeme, et see on piirang, seetõttu peame kaaluma ka kuhugi mujale arenduskeskuse tegemist. Aga tõenäoliselt mitte veel lähima aasta jooksul.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.