Eesti e-poed on tehniliselt isegi paremas korras kui Suurbritannia omad, kuid võiksid olla kiiremad.
- Foto: PantherMedia/Scanpix
18
protsenti Eestis tehtud uuringus osalenud e-poodidest oli kasutamiskiiruse arvestuses absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama.
Tehtud uuringust rääkis Eesti e-kaubanduse liidu seminaril plumbr.eu juhatuse esimees Priit Potter. Tema sõnul muutuvad Eesti elanikud üha rohkem “pakirahvaks” ning oma e-poe on avanud või peagi avab enamik suuremaid kaubanduskette, vahendab
kaubandus.ee.Ta rääkis, et Plumbr tegi koostöös e-kaubanduse liiduga uuringu hindamaks, kui hästi töötavad Eesti e-poed.
38
protsenti kasvas statistikaameti andmetel interneti teel kaupu müüvate kaupluste müügitulu tänavu seitsme kuuga, samas kui jaekaupluste müügitulu kasvas keskmiselt 6%.
Analüüsi aluseks võeti kõik e-kaubanduse liidu liikmed ehk 175 e-poodi. Erinevatel ajahetkedel külastasid neid poode Plumbr.eu robotid, kes imiteerisid korraga umbes 20 kliendi käitumist.
Mõõdeti kahte parameetrit. Esiteks iga tehtud kliki tulemuslikkust ehk loeti kokku, mitmel juhul e-pood tehniliselt ei töötanud ja kasutajale kuvati veateade. Teiseks mõõdeti iga kliki puhul, kui palju aega kulus kliendi jaoks nupuvajutusest kuni vastuse saamiseni.
Potteri sõnul esines tehnilisi vigu kõigest 3 protsendil e-poodidest, mis on väga tugev näitaja. „Erinevalt näiteks Suurbritanniast, kus sarnane uuring tehti 500 enimkasutatava e-poega ja kus robotid leidsid vähemalt 1 veasituatsiooni 19% e-poodidest.“
Kasutuskiirusega kehvemad lood
Kehvem on tema sõnul olukord e-poodide kasutuskiirusega.
Kasutajate käitumise uuringud näitavad, et kui peale nupuvajutust tuleb „pilt ette“ aeglasemalt kui 5 sekundit, tajub klient seda kui põhjendamatut aeglust, rääkis Potter. „Uuringus osalenud e-poodidest olid vaid ca 18% absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama ja hindama, kas nad kaotavad aeglusest tulenevalt kliente või mitte,“ rääkis ta. „Umbes neljandikul poodidest esines tõsiseid probleeme – enam kui pooled nende klientidest kogevad igapäevaselt kasutajatena põhjendamatut aeglust.“
Potter ütles, et Plumbr julgeb tuginedes rohkem kui viiele miljardile päringule väita, et kui leht tuleb kasutaja jaoks ette keskmiselt 2 sekundi asemel 6 sekundiga, siis umbes neljandik kasutajatest lahkub keskkonnast ning 80% neist ei naase, kui tegemist on e-poega.
Mobiiliveeb olgu fookuses
Astri.ee on kohe algusest saadik palju rõhku pannud mobiiliveebile, sest sealt kaudu tuleb 50% külastajatest. Kui Google’it uskuda, siis 79% kasutajatest, kes pole mobiiliveebi kiirusega rahul, külastavad ja ostavad tulevikus samast e-poest oluliselt vähem. Otsustasime mitte kasutada ühtegi olemasolevat platvormi, vaid teha täiesti rätseplahendus. Seda ma kellelegi teisele ei soovita, sest see eeldab ühelt poolt tugevat tehnoloogiapartnerit ja teiselt poolt fanaatilist projektijuhtimist maja seest.
Silver Hage
Astri Grupi nõukogu liige
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.