Tagantjärele vaadates nimetab ta end bravuurikalt hoopis tehnikakunniks, mitte sekretäriks. Loe, mida Circle K juht Kai Realo arvab oma karjäärist, juhtimisest ja muutunud arusaamadest töösse.
- Mõista-mõista, kes on see tänane tippjuht, kes alustas oma karjääri valla sekretärina? Foto: Rannarahva Muuseum
Ma ei kujuta ette, et Eestis esiteks peaks keegi heaks stiiliks seda, et sul on assistent, kes su riideid keemilisest puhastusest ära toob.
Kai Realo
Circle K Eesti peadirektor
Realo sõnul kaldub ta olema juht, kes on valmis andma oma töötajatele väga palju vabadust ja iseseisvust. "Ma ei hinga inimestele kuklasse ja ma ei tüüta neid asjadega, mis mulle hetkel lihtsalt pähe löövad, sest ma tean, et neil on tööd teha, ja ma tean ka seda, mida nad teevad ja kuidas teevad," rääkis Realo.
Samuti ei sekku ta hommikust õhtuni sellesse, kuidas keegi ennast tunneb. "See on võib-olla ka minu natuuris kinni, sest ma ei oota seda ka ise. Ma ei oota, et keegi tuleks hommikul ja küsiks minult, et no Kai, kuidas täna tunne on, kas läheb töötamiseks või ei lähe töötamiseks," jätkas ta.
Kuna ta ise kõiki sülle tahtjaid ei märka, on ta oma meeskonnaga kokku leppinud, et kui kellelgi on sülle vaja, siis ta tuleb ja ütleb ja siis ta võetaksegi sülle ja tal silitataksegi pead.
Ootused juhile on kasvanud
Küsimuse peale, kuidas on inimeste ootused ja arusaamad tööst viimase kümne-kahekümne aasta jooksul muutunud, vastab ta, et kaks asja on kardinaalselt muutunud.
"Kunagi oodati tööandjalt väga palju tööväliseid hüvesid. Mul on istunud siin laua taga härrasmehed, kes tahtsid saada võistlusspordiratast ja treeninguriideid ja takkaotsa veel reedeti vabu päevi ka, et maratonidel osaleda," vaatas Realo tagasi.
Lisaks palgale oodati väga palju ka kompensatsioone ja igasuguste piletite kinni maksmist, mis on nüüdseks ära kadunud. "See on väga meeldiv, sest kui me räägime palgast, kuhu ei jää sisse peidetud hüvesid, siis tööandjal on palju lihtsam aru saada, mis on selle töötaja hind ja kas me saame kaubale või mitte," kommenteeris ta.
Realo meenutas, et kui nad kunagi töötasid Inglise kolledži spordihoones, siis küsis osa inimesi töövestlusel esimese asjana, et kas nende alla ujulasse tasuta saab. "See oli päris huvitav algus töövestlusele."
Teiseks on tippjuhi sõnul kasvanud ootused juhtidele. "Kui kunagi kannatasid inimesed välja, kui juht käitus nendega, kuidas juhtus, siis nüüd oodatakse, et juht suhtub sinusse ka respektiga. Ja ka kolleegid peavad olema toredad . Ei saa ainult rääkida, et meil on siin selline mega organisatsioon, vaid sa pead tegelikult elama seda elu, sest kui see tööelu ikkagi ei vasta sellele, mida sa oled reklaaminud, siis need inimesed, kes on tulnud, ei püsi ka pikalt. Need on kõige suuremad muudatused, mida ma kohe välja oskan tuua."
- Circle K Eesti juht Kai Realo. Foto: Andres Haabu
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.