Eesti Haigekassa nõukogu otsusega uueks juhatuse esimeheks valitud Rain Laane sõnul on tal praegu tervishoiuvaldkonnas toimuvast patsiendi vaade, kuid erinevate osapooltega kohtudes loodab ta peagi kokku saada tervikpildi, kirjutab ajaleht Meditsiiniuudised.
- Rain Laane on uus Haigekassa juht Foto: Andras Kralla
Nii ei tahtnud Laane välja tuua midagi, mida ta muudaks haigekassa töös kohe esimesest päevast. Praeguse plaani kohaselt peaks konkreetsem tegevuskava paika saama aasta lõpuks, kui haigekassa juhatus ja nõukogu on haigekassa juhtimises vajalikud muutused ja tegevused ühiselt läbi arutanud.
Endise Microsoft Eesti juhina näeb Laane siiski, et ka meditsiinivaldkond vajaks IT-arendusi ning infotehnoloogiliste lahenduste rakendamisega tervishoius tahab ta kindlasti edasi liikuda.
Selle kohta, kuidas haigekassa eelarvet tulevikus tasakaalus hoida, on Laane hinnangul vaja teha poliitilisi valikuid.
„Tean, et järgmise aasta eelarvega on tehtud päris palju tööd. Selle aasta numbri sees see nõukogule ka esitatakse. Kui ma 16. oktoobril tööle tulen, aga tõenäoliselt ka varem, saan rääkida Tanel Rossiga, siis me vaatame sellele eelarvele otsa ja vaatame, mis teha õnnestub,“ rääkis Laane.
Ta lisas, et paraku on meditsiinis palju sellist, mida on keeruline prognoosida ja siis ongi valikute küsimus, kuidas kulusid jagada ja kokku hoida.
Ossinovski valikuga rahul
Eesti Haigekassa nõukogu esimees tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski rääkis, et Rain Laane kasuks rääkis tema pikaajaline juhtimiskogemus, teisalt ka avatus uutele mõtetele ja ideedele. "Aga ka empaatilisus, mis selles ametis ei ole vähe tähtis," rääkis Ossinovski. "Nõukoguga oleme kokku leppinud, et lähematel kuudel räägime täpsemalt konkreetsetest plaanidest, tegevustest, muutustest, mis on vajalikud haigekassa juhtimises järgmiste aastate jooksul.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.