Konkurentsiamet võttis lisaaega, et uurida suurtehingut, millega Alexela tahab ära osta Euro Oili tanklaketi ning paisuda seeläbi turu suurimaks tegijaks.
- Alexela juht Ain Kuusik Alexela Oili tanklas. Foto: Alexela Group
See tähendab, et ametil on veel kuni neli kuud aega välja selgitada, ega tehinguga kaubaturul konkurents oluliselt ei kahjustu – ei teki näiteks turgu valitsevat seisundit või selle tugevnemist.
Lisaaja võtmine pole eriti üllatav – viimastel aastatel on kütuseturg kiirelt konsolideerunud ning suuremad ketid teisi alla neelanud. Lisaks Alexela suurtehingule on konkurentsiametis täiendavas menetluses juba augusti algusest saati Olerexi soov osta seitsme tanjklaga Favora.
Aqua Marina ja Olerexi suuromanik AnttI Moppel ütles toona, et pole ajapikenduse võtmise peale üllatunud. „Konkurentsiametile ei ole kütuseturu kiire muutumine jäänud märkamata ja amet analüüsib tekkinud olukorda kogu vajaliku hoolsusega,“ rääkis kütuseärimees.
Suur osa koondumissurvelt ongi tulnud just Olerexilt: viimasel aastal on Moppeli ja Andres Linnase firma laienenud väga jõuiliselt Mullu neelati alla väikesed konkurentsid Mahta Kütus ja Raktoom. Kaks aastat tagasi tegid Moppel ja Linnas aga hiigeltehingu ning ostsid venelastelt siinsed Lukoili tanklad, paisudes turu suurimaks tegijaks.
Alexela Oili omanikud
Alexela Oili tanklaketi suurim omanik on umbes 77 protsendiga energiafirma Alexela Group, kus omakorda on suurimad omanikud vennad Marti ja Heiti Hääl. Lisaks neile kuulub aga väiksem, 22% suurune osalus Alexela Oilis transiidiärimees Oleg Ossinovski firmale Skinest Grupp.
Mängus liidriroll
Kui äsja konkurentsiametis lisauurimisele läinud tehing aga jõustub, siis liidriroll turul vahetub ning põhiliselt vendadele Marti ja Heiti Häälele, ent väiksemas osas ka transiidiärimees Oleg Ossinovskile kuuluv Alexela Oili tanklakett saab vähemalt jaamade arvu poolest suurimaks tegijaks.
Euro Oili võrgus on kokku 24 tanklat, neist neli kauplusega. Näiteks Tallinnas on firmal kuus tanklat, Harjumaal kaheksa. Kett tegutseb ka Lääne-Virumaal, Viljandimaal, Järvamaal ja Läänemaal.
Eriti palju mahtu saaks Alexela niisiis juurde Tallinnas ja lähipiirkonnas – näiteks tuleb jaamasid juurde nii Harku, Saue kui Viimsi vallas, nii et pealinna ümbruses paisukski Alexela suurimaks tegijaks.
Ostuplaanid said avalikuks septembris ning Alexela tanklaketi juht Ain Kuusik prognoosis toona, et see on tõenäoliselt kütuseturu viimane suurost. „Kõik tanklaketid on näidanud üles soovi laieneda, et vastu pidada väga karmis konkurentsis. Ei ole teist sellist riiki Läänemere ääres, kus oleks nii palju tanklaid elaniku kohta ja nii suur hinnakonkurents,“ ütles Kuusik.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.