Tallinki IT-osakonna jaoks normaalne, et nende andmekeskused on vahepeal levist väljas ning ujuvad sõna otseses mõttes päevast päeva ühest riigist teise.
- Tallinki IT-operatsioonide ja infrastruktuuri juht Kalev Noor Foto: Kaspar Saaremets
Tallinki IT-operatsioonide ja infrastruktuuri juht Kalev Noor tõdeb, et nende spetsiifika on tõesti veidi keerulisem kui teistel ettevõtetel, vahendab teemaveeb
ITuudised.ee. Tallinki IT-lahenduste eripära on see, et need peavad toimima ka andmesideühenduseta ehk neile ei sobi pidevat ühendust nõudvad programmid ja tarkvarad.
Maa peal võib 24 h internetiühendus tunduda iseenesestmõistetavana, kuid laeva peal toetutakse kallile ja mitte nii kvaliteetsele satelliitsidele ja võimaluse korral mobiilisetele sidevõimalustele (3G, LTE jne).
„Meie klientide jaoks on näiteks aina olulisem internetiteenus, sest eks internet ja mobiiltelefon on ju meie regiooni loomulikud osad. Kui 5–10 aastat tagasi sooviti veel lihtsalt korraks oma mobiiltelefonist e-posti vaadata või lehti lugeda ehk olulisem oli interneti allalaadimiskiirus, siis nüüd eeldavad reisijad meilt juba ka väga head üleslaadimiskiirust. Iga meie võrku ühendatud seade on meile proovikivi – tahame, et see toimiks võimalikult efektiivselt,“ räägib Noor.
Tallinki võrgus on igapäevaselt korraga üle 10 000 seadme ning ainuüksi üks laev kasutab 150–450 gigabaiti mobiilset võrgumahtu ööpäevas. Sellele lisaks tarbib kalda ääres laev kohati kordades rohkem sidemahtu. „Me ei ole kindlasti lihtne klient, kuid seda enam on hea koostöö telekommunikatsiooniettevõtetega meile oluline,“ märkis Noor. „Jah, IT pole meile küll tõenäoliselt nii elutähtis kui pankadele või telkoettevõtetele endile, kuid selle sujuv toimimine on meile ja meie klientidele oluline.“
Tallinki tsentraalne IT-osakond asub Tallinnas ning nende töö on ühelt poolt toetada ettevõtte teisi divisjone Eestis, Soomes, Rootsis ja Lätis kui ka kõiki kliente, kes nende teenuseid kasutavad.
Pikemalt saab lugeda teemaveebist
ITuudised.ee.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.