Artikkel
  • Kuula

    Grünthali kolm versiooni, miks ta bensiini ja diislit korraga tankis

    Riigikogu liige, EKRE ridadesse kuuluv Kalle Grünthal on aprillist augusti lõpuni ostnud üle 3200 liitri kütust maksumaksjate raha eest.Foto: Andras Kralla

    Keskkriminaalpolitsei alustas kriminaalmenetlust, et uurida, kas EKRE saadik Kalle Grünthal on omastanud riigikogu kulul eri liiki kütuseid. Siiani on Grünthal öelnud kolm versiooni, miks ta tankis viieminutilise vahega nii diislit kui ka bensiini.

    23. aprillil tankis Grünthal kell pool kuus õhtul Olerexist 21,85 liitrit diislit ning viis minutit hiljem samas kohas 41,66 liitrit bensiini.
    Eelmisel nädalal vastas Grünthal Äripäeva küsimusele, kuidas nii juhtuda sai, et ta ei oska seda öelda, aga ühe versiooni järgi võis ta paluda kellelgi kuhugi mingeid materjale saata ning ostis talle kompensatsiooniks bensiini. Mis materjale ta sedasi saata võis, Grünthal ei täpsustanud.
    Samas ütles Grünthal, et ta võis osta bensiini ka selleks, et vedada ringi pensionäre ehk valijaid. Seda tuleb tal ikka aegajalt ette, ütles ta.
    Neljapäeva õhtul jagas Grünthali kütuseanomaalia kohta saates „Esimene stuudio“ selgitusi ka EKRE esimees Martin Helme ja tõi välja kolmanda versiooni. „Küsisin Kallelt, mis värk on,“ alustas Helme selgitamist. Helme sõnul ütles Grünthal, et ta hakkas Paidest Tallinna tööle sõitma ning võttis paagi täis, kuid siis hakkas autol põlema rikke tuluke. Seejärel olevat Grünthal auto tee äärde jätnud ja kutsunud appi sõbra. Grünthal oli Helme sõnul selgitanud, et ta pani sõbral paagi täis ja lasi tal teda end Tallinna sõidutada. „Ma ei näe probleemi,“ ütles Helme.

    Keskkriminaalpolitsei alustas asjaolude kontrollimiseks kriminaalmenetlust, sest ajakirjanduses ilmunud informatsioon viitab sellele, et riigikogu liikme kasutusse antud kütusekaartidega võidi omastada eri liiki autokütust. Kriminaalmenetlust alustati omastamist käsitleva paragrahvi järgi. Kahtlustust ei ole praegu kellelegi esitatud.

    Kauri Sinkevicius, prokuratuuri avalike suhete nõunik
    Suurim kütuseostja
    Äripäev kirjutas nädala alguses, kuidas on Kalle Grünthal oma 2018. aasta Jeep Cherokeega maha sõita saanud vähemalt 46 200 kilomeetrit. Nüüdseks on selgunud, et Grünthal on tankinud ka ajal, mil ta on ise riigikogu saalis istunud. See tähendab, et ta on kütusekaarte andnud kasutada isikutele, kellele see mõeldud ei ole.
    Riigikogu kantselei avalike suhete osakonna juhataja Urmas Seaver selgitas, et kütusekaardid on mõeldud töösõitude hüvitamiseks. „Kaarti saab edasi anda üksnes olukorras, kus see ei muuda kaardi tööalase kasutamise eesmärki," ütles Seaver.
    Usin tankimine jätkus ka septembris
    Siiani on räägitud Grünthali kütuseostudest aprillikuust augusti lõpuni. Maikuus tankis Kalle Grünthal 1013 euro eest kütust. Juunis 891, juulis 991 ja augustis 891 euro eest. Iga kuu mahtus Grünthali auto paaki 611–780 liitrit kütust. See tähendab, et keskmiselt sõitis Grünthal iga päev maha 330 kilomeetrit. Sama pikk maa on näiteks Narvast Iklasse.
    Värskelt saabunud kütusekaartide arvete järgi jätkas Grünthal usinat tankimist ka septembris. Tarkusekuul tankis Grünthal kokku 705 euro eest erinevaid kütuseid.
    Ka septembris on Grünthal mõnel päeval tankinud mitu korda. Näiteks 28. septembril tankis ta kell kaks öösel bensiin 98 kokku 51 liitrit, sama päeva pärastlõunal kell neli aga 36 liitrit diislit. 23. septembril tankis Grünthal 38 liitrit diislit ning poolteist tundi hiljem veel 30 liitrit lisaks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.